Gå til innhold

har du noen tips til hvordan bedre fødsels opplevelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ha alle mulige tips å gjøre under fødselen for at ting skal gå fortere og at jeg skal få en bedre fødsels opplevelse.

Har hørt om de som hører på musikk feks at noen har god effekt av dusj/bad.

Andre tips mottas med STOR takk;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pust,pust,pust..slapp av...ikke spenn musklene,ikke skrik da blir du bare mer anstrengt.lystgass er en fødenes venn....badet med nr 1.ble ikke tid eller lyst ved nr 2.men fint var det.

Skrevet

tusen takk:)

alt notert;)

Skrevet

Min fødsel var lang og slitsom. Hadde med musikk og hadde sett for meg at jeg skulle spise sjokolade og drikke brus mellom riene, men det frista lite gitt! Satt i badekar da, det var fint.

I ettertid sitter jeg med følelsen av at jeg selv kunne vært "flinkere". Når jeg endelig fikk presse, tenkte jeg at, herregud, er det sånn det skal være, jeg kunne vært mer "med" for lenge siden. Neste gang skal jeg jobbe mer med meg selv, jobbe mer med riene, føler nå at jeg ubevisst holdt litt igjen ganske lenge, og at riene ble lite effektive pga dette.

Sikkert helt umulig å sette seg inn i det jeg akkurat skrev hvis du aldri har født, men tipset må jo bli, jobb selv, ikke vent at ungen skal komme dettende ut... hehe... håper du skjønner.

Skrevet

... og personlig syns jeg skriking var avstressende, hehe... sikkert ulikt fra person til person.

Skrevet

kjempe flott innlegg:)

notert;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...