<3 + <3 + ? Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Holder på å handle litt til vinteren og da lurer jeg litt....kjøper dere ordentlige dresser til babyene? Gutten min er født i mars, så han vil være 8-11mnd på den kaldeste tiden. Tenkte på å kjøpe varme klær for å ha i vogna og sånt....samt en tynn dress som er vanntett som han kan ha utenpå hvis vi skal ut i snøen. Men jeg har jo ingen erfaring da. Noen som har gode råd til meg?
Mamma til to tette Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Lurer på det samme, gutt født i april og vi bor i Bergen som ikke har de kaldeste vintrene. Har voksipose, hva trenger man ellers?
<3 + <3 + ? Skrevet 28. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2007 Glemte å si at jeg bor i Trøndelag og det kan bli rimelig kaldt her
Willy Wonka Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Jeg bor i Oslo og får en gutt om knappe 6 uker. Jeg handler også inn nå. Men jeg får jo en typisk vogn-baby på det kaldeste. Trenger nok en varm fleezedress, samt ullbody m.v. Han skal jo ligge i en dunpose nede i vogna, og den virker kjempe varm. Tenker da at han ikke trenger så altfor mye klær selv om det er det kaldeste. Hva har man egentlig på en baby som ligger i en varm dunpose, som har saueskinnsull som underlag?? DET lurer jeg på, da... Kan dere hjepe meg?
<3 + <3 + ? Skrevet 28. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2007 På den lille babyen ville jeg prøvd med body og stømpebukse i ull, ekstra sokker og fleecedress utenpå også nedi posen. Tykk og god lue er viktig da. Kommer selvsagt an på babyen også da.....selv har jeg en kakkelovn av en baby. Du må nok prøve deg frem og sjekke ofte.
Willy Wonka Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 Du mener nå på det kaldeste i vinter? Må bare spørre......er min første det her;)
<3 + <3 + ? Skrevet 28. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2007 Ja, vil tro det.....er min første også, men jeg har en sånn dunpose selv og vet hvor varme de er. Vet ikke helt hvor kalde vintrene er i Oslo heller da. Men babyen din vil jo stort sett ligge godt pakket inn i vogna denne vinteren, så tror ikke du trenger å "overkle" han. Lurer litt mer på min gutt som bruker sportsvogn og som helst skal kunne røre seg litt også. Men.....finner vel på noe. Har tro på at ull er bra da.
Willy Wonka Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 Ja, ull er nok bra i kulda! Kan være ganske surt og kaldt i Oslo om vinteren, kan fint bli 15 minus....men da vil jeg vel nok ikke gå ut med babyen. Men under 10 minus er det fint på tur. Synes det er kjempe vanskelig dette med klær på babyer. Er livredd for å kle på for mye, men det gjelder mest om sommer og overgang mellom vår/sommer eller sommer/høst. Den dunposen jeg har kjøpt virker varm. Så hvis jeg tar på strømpis, body og ulldress i en pose bør babyen være varm.. Åååååå....gleder meg sånn til babyen kommer.......6 uker igjen....leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge...huff.
babyandme Skrevet 29. august 2007 #9 Skrevet 29. august 2007 Hei:) Er viktig å kjenne etter temeraturen i nakken på babyen..da får man somregel rett temp;) og siden ull "puster" kan babyen godt ha flere lag klær på seg vinterstid..de små har jo tynnere hud enn oss voksne. Men barn er så forskjellige der, så greit å se det an. Har selv en guttebaby som er veldig varmblodig av seg..må ha arvet det av faren sin og ikke meg;) føler det er litt typisk at gutter/menn er varme av seg mens jenter/damer er frossenpinner?? Kan dette stemme tro? Ja,ja:O) Er hvertfall helt for å være sparsommelig med klær sommerstid, da faren for overoppheting er stor.
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 29. august 2007 #10 Skrevet 29. august 2007 Jeg og synes det er kjempevanskelig! Gutten min er født 1 dag etter din HI, så de har ganske lik alder Jeg tror vi kommer til å gå for en Odenwalder Lammy xl pose, og den er jo ganske tett hele veien opp, så de trenger vel ikke så masse klær under den? Men, så blir de jo bare mer og mer aktive også, så er ikke sikkert det er like populært å ligge stille i vogna om noen måneder... Kommer nok til å bruke ullbodyer og ullstrømpebukser, så driver mamma og strikker en ullbukse som jeg tenker å ha over. Så blir det vel en fleecejakke eller noe lignende på toppen tror jeg. Hvordan høres det ut? Synes det er så vanskelig nå om dagen og jeg, er jo så utrolig skiftende...
Milletrille Skrevet 29. august 2007 #11 Skrevet 29. august 2007 Jeg har bestilt ullfleece-dress fra Nøstebarn, den så helt nydelig ut! Og ullundertøy. Også tenkte jeg kjøpe en vann- og vindtett dress som vi evt kan ha utenpå hvis vi skal ut og base. Julie er 7 mnd nå og regner med hun går innen vinteren kommer. Tidlig ute denne frøkna.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 29. august 2007 #12 Skrevet 29. august 2007 Gutten min er født i februar og han arver det meste av klærne etter broren som er nøyaktig 2 år eldre. Han er født i januar da. Har en tjukk vinterdress. Gutten min vil jo være 10-12 mnd på det kaldeste. Da kan han jo bli dratt på akebrett, sitte i pulk og sitte i vogna så jeg syns han trenger det... Så har vi en del fleecedresser som er kjekke å ha til bilturer og butikk turer og sånn. Ullbodyer og strømpebukser er et must.... Så har jeg bestilt sånne stripete ullstilongser/bukser fra nøstebarn... de er geniale å ha over strømpebuksa i bilen, under vinterdressen, til å sove ute i vogna osv.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå