mumitrolletermammantilmille Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Lurer på om noen vet om det er vanlig og ha lavt blodtrykk når man er gravid? Er 13pluss3 i dag. Tenkte jeg bare for morro skyld ville sjekke bt. Brukte en sånn som går på batterier og den viste 104/57.... Og pulsen var på 57. Syntes dette var litt lavt. Trener ikke eller noe, så den hvile pulsen var jo ganske så lav. Noen som vet noe om dette?
Line_78 Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Har liggi på rundt 100/60 selv de 3 siste kontrollene (litt høyere på 1. kontroll), og hadde 95/60 nå sist. Legen sa at det var helt flott (lavt, men bra), for det er først og fremst høyt blodtrykk de bekymrer seg for. Var visst helt normalt å ha lavere blodtrykk enn vanlig i graviditeten. Men dersom du er bekymret bør du spørre om det på neste kontroll, dette med blodtrykk er jo forholdsvis individuelt etter som jeg har skjønt det :-)
Gjest Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 når eg var på min første kontroll hos lege i veke 8 var BT 99/55. Fekk beskjed at det ikkje gjor noko. Var sikkert berre avslappa. På neste kontroll 15+3 var det 110/60. Berre ta det med ro, ekje so gale. Va i vertfall det eg fekk beskjed om.
mumitrolletermammantilmille Skrevet 28. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2007 Oki. Det var godt og høre. Er jo ikke bekymret for meg selv, bare barnet mitt:) Takk for svaret:)
mumitrolletermammantilmille Skrevet 28. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2007 Takk for raskt svar. Har nok ikke noe og bekymre meg over da:)
purple Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 hei. Ligger lavt selv. Men det gjorde jeg og før jeg ble gravid da. Ligger alt fra 110 ned til 90 / 80-60. Så lenge du ikke plages med svimmelhet o.l. så er det ingen problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå