Gå til innhold

Lavt blodtrykk

mumitrolletermammantilmille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen vet om det er vanlig og ha lavt blodtrykk når man er gravid? Er 13pluss3 i dag. Tenkte jeg bare for morro skyld ville sjekke bt. Brukte en sånn som går på batterier og den viste 104/57.... Og pulsen var på 57. Syntes dette var litt lavt. Trener ikke eller noe, så den hvile pulsen var jo ganske så lav. Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har liggi på rundt 100/60 selv de 3 siste kontrollene (litt høyere på 1. kontroll), og hadde 95/60 nå sist. Legen sa at det var helt flott (lavt, men bra), for det er først og fremst høyt blodtrykk de bekymrer seg for. Var visst helt normalt å ha lavere blodtrykk enn vanlig i graviditeten.

Men dersom du er bekymret bør du spørre om det på neste kontroll, dette med blodtrykk er jo forholdsvis individuelt etter som jeg har skjønt det :-)

Skrevet

når eg var på min første kontroll hos lege i veke 8 var BT 99/55. Fekk beskjed at det ikkje gjor noko. Var sikkert berre avslappa. På neste kontroll 15+3 var det 110/60. Berre ta det med ro, ekje so gale. Va i vertfall det eg fekk beskjed om.

Skrevet

Oki. Det var godt og høre. Er jo ikke bekymret for meg selv, bare barnet mitt:) Takk for svaret:)

Skrevet

Takk for raskt svar. Har nok ikke noe og bekymre meg over da:)

Skrevet

hei. Ligger lavt selv. Men det gjorde jeg og før jeg ble gravid da. Ligger alt fra 110 ned til 90 / 80-60.

Så lenge du ikke plages med svimmelhet o.l. så er det ingen problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...