lifa og Eline Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Hei Hadde en dialog med deg for leeeeeenge siden angående voksejakken fra Nøstebarn. Jeg hermet etter deg og kutett ut hetta og laget krage i stede. men i motsetning til hva du gjorde heklet jeg i stede. Hvis du vil se hvordan den ble kan du gå inn på bloggen min som er www.lifa.blogg.no den ble ganske annerledes enn originalen. Strikket ribbesettet også i 4 farger, ble litt mye farger kanskje men jeg vl garantert kjenne henne igjen på lang avstand. Ligger bilde av det også der.
Gjest mphs Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Hei. jeg syns begge settene var veldig fine. Bare artig å ha noe fragerikt for å lyse opp dagene nå utover vinteren. Jeg har siden siste strikket 2 voksejakker til og da har jeg også strikket med to farver på jakken. Jeg har fortsatt strikket kragen på den ene, men på den andre ble det hette for de som skulle få den ønsket det. Jeg har foresten funnet ut at jenta mi fortsatt passer jakken jeg strikket til henne i fjor. Når du strikket ribbesettet, strikket du da med dobbel tråd? Jeg har strikket buksen og syns den blir ganske tykk og tung. Men det blir kanskje godt til vinteren når de leker ute.
lifa og Eline Skrevet 1. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2007 Hei Nei, jeg strikket ribbesettet med enkel tråd. synes igrunnen det blir tykt nok. tror forøvrig Hun vil ha settet lenge! buksen går nesten helt opp under armene for jeg strikket str. 2-4 år og hun er bare 18 mnd. nå. da er planen å strikke buksen bare lengre på beina. har strikket rmen slik at de må brettets opp og genseren så lang som det gikk, i forhold til å ha under en dress av ette eller annet slag. Nå har jeg begynt på lua fra Nøstebarna den med heklet rose på. Håper jeg har nok garn igjen etterpå til å strikke vottene. Men når jeg er ferdig med dette og har montert en jakke og en genser som ligger også til Eline vet jeg ikke helt hva jeg skal strikke. trenger egentlig en tynn ull jakke selv (type 27 masker pr. 10 cm) men da må jeg i garnforretning og begynne å leite etter mønster. Kunne også tenkt meg en tynn jakke i merino 2-trådsgarnet fra Nøstebarn. Ett fantastisk garn og det virker så godt å ha på. Du har ikke tilfeldigvis noe mønster på noe slikt Samtidig har jeg lyst på en hekle jakke. Hekler jakke til Eline på toget tur retur jobben for øyeblikket. Greit å utnytte reise tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå