Gå til innhold

NKI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått utdanningstønad til nki studie??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det, selvom de vanligvis ikke gir stønad til sånt. Men de gjør alltid en individuell vurdering, og jeg hadde ikke mulighet til å komme meg til skole det året, så det var da bedre at jeg begynte med NKI studie istede for å utsette det et år til.

Så det avhenger nok litt av hvorfor du vil ta nettkurs og ikke vanlig skole

Skrevet

Har en følelse av at jeg får avslag...

Kunne høres sånn ut på dama på Nav... :/

Men det høres jo bra ut at andre har fått det,da kan jeg slå igjennom med det..

Hvor mye fikk du dekt?

Skrevet

Tenk litt grundig igjennom hva du skal si, har du gode argumenter så kan det nok hende du får det. Jeg skrev et brev i tillegg til søknaden, og det var det som gjorde at jeg fikk. Jeg fikk dekket 23 000.

Skrevet

De beste argumentene jeg har er jo det at det er for seint å søke på vanlig skole nå...

Og hvis jeg skal ta noe annet enn nettstudie må jeg flytte vekk fra hjemmplassen,for det finnes ikke noen skoler her...

Må jo være gode argumenter det da?

Skrevet

Ja absolutt, ellers så må du vel vente til neste høst.. Og nav er vel interessert i at vi skal skaffe oss utdanning og komme oss i jobb så fort som mulig.

Og det er vel ikke så bra for barnet hvis dere må flytte for at du kan gå på skole. Spesielt hvis dere har venner og familie der du bor nå.

Men hvis du ikke får dekket skolepenger til NKI har du krav på støtte til flytting fra nav pga skole, eller å få dekket reisepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...