Gå til innhold

Andre her med morkake som ligger helt foran åpningen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i dag på UL, og fikk termin den 25 januar:)

Alt var bra untatt at morkaken lå helt foran åpningen trodde jordmoren, men hun mente jeg måtte få invendig UL for å være helt sikker på hvordan den lå.

Hun sa at det var en sjangse for at morkaken "kryper" lenger opp til den ene siden slik at det ordner seg.

Noen her som vet om noen med det samme eller som har samme problemet og ordnet det seg????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det sist svangerskap. Det følges opp med UL. Hos meg vokste den opp/etter livmora og ble ikke noe problem...

Skrevet

Hadde å det samme sist,ble vurdert te keisersnitt,men morkaka flytta sæ :)

Skrevet

Morkaken min ligger også foran åpningen, ihvertfall sånn delvis. Skal tilbake på ul nå i september for å se om den har flyttet seg. JM på sykehuset sa til meg at 70% av tilfellene så flytter morkaken seg oppover etterhvert som barnet og livmoren vokser.

Kryssen fingrene for at den har flyttet seg..

Lykke til:)

Skrevet

Åhh jeg håper så at den flytter seg godt opp til siden!!!

Ser for meg så mye skrekkelige ting som kan skje:(

Der morkaken ligger foran åpningen og du begynner å få åpning og morkaken begynner å revne og man blør:(

Eller at jeg skal begynne å blø inne i livmoren men det ikke kommer ut pga morkaken så det blir ikke oppdaget før det er for sent:(

Er heller ikke så betryggene å tenke på at vi bor 3 timer unna nærmeste sykehus. Det tar 3 timer med ambulanse og vist du skal ta helikopter så tar det nesten 1 time fra det blir bestillt til jeg er med sykehuset:(

Kjenner jeg ble 1000 ganger mer engstellig nå enn jeg var før UL:(

Skrevet

Det går helt sikkert fint. Har den ikke flyttet seg, blir det keisersnitt et par uker føre terminen. Ikke noe å bekymre seg for:) Men, hos de fleste flytter den seg. ar ikke så mye erfaring med dette, men har helst lyst til å føde vaginalt. Det gjorde jeg sist også.

Skrevet

Samme med meg, var på ny UL i uke 32 for sjekk, da hadde den trukket seg opp. Ordner seg visst fint for de fleste ettersom babyen vokser. Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde dette siste sv.sk. Morkake vokste opp sammen med livmor,

Dette ble sjekket med UL i uke 30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...