Gå til innhold

Herregud så tåpelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal det liksom bli forbudt og ha søndags åpne matbutikker.

Latterlig mener jeg. Synes da det skal være et fritt valg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bunnpris er oppe på søndager.. Kiwi hos meg var oppe på søndag men ikke nå lenger.. Tåpelig JA!!....

Skrevet

Øh, hvem, hva, hvor? Hvem sitt forslag som går ut på hva, sikter du til?

Skrevet

er ikke alle matbutikker stengt på søndager??!!

Skrevet

Nja, bare såfremt de er over en viss størrelse. Men jeg har ikke fått med meg noe forslag om at man skal begynne å stenge brustadbuene også ...

Skrevet

Hvorfor i all verden skal matbutikkene holde åpent på søndager, da? Det er da 6 andre dager i uka, og med de åpningstidene som butikkene opererer med i dag, med åpent til sen, sen kveld, så må da vel alle kunne greie å handle matvarene sine på andre dager enn søndag.

De er tross alt mennesker de som jobber i matbutikkene også, og de vil sikkert gjerne ha en og annen fridag, de også. Vi trenger ikke herme etter svenskene i alt.

Skrevet

det har jo ikke blitt det,tviler noen gang på at det vil bli det.

Skrevet

Hvorfor skal de IKKE få lov til å ha åpent da? Jeg er for at minst mulig lovreguleres, så lenge det ikke er til skade for noe.

Skrevet

Ser overhodet ikke poenget med å ha søndagsåpne butikker... Det må da gå an å ha EN dag i uka hvor man ikke går i butikker..!

Skrevet

Ser ikke dere DiB damer på nyhetene på tv?

Det var derfra jeg fikk det.

Synes uansett att det skal være fritt valg om man vil ha åpent/jobbe søndag eller ikke.

Skrevet

noen søndagsåpne er kjekt, men alle trenger ikke vær det. Noen av jobber mye skift, glemmer ting og har dårlig tid resten av uka. For de kan det være kjekt men søndagsåpent. Men er jo ikke livsnødvendig.

Skrevet

Jeg er ikke for åpne butikker på søndager, en må da kunne handle de 6 andre dagene. Men, nå er noen opp, så greit nok. Det jeg ikke liker med det, er de som må jobbe på søndagene, det ville jeg ikke likt.

Skrevet

Det er vel ikke fritt valg om man vil jobbe eller ikke,det kan man som anstt ikke velge selv.Blir det bestemt at butikken at den skal være åpen søndag,må man bare innfinne seg uten å mukke.Dewssverre er det de ansatte det går utover.

Det man ikke klarer å få handlet de 12-14 timene butikken er åpen hver dag,kan man pokker klare seg uten!!

Skrevet

Men dette vet da de ansatte når de søker seg dit, for noen er det en fordel å få jobbe søndager:)

Det blir jo litt som de i helse f.eks som må jobbe søndager, kvelder, natt osv, de kan jo ikke stoppe sykehjem og diverse andre hjem pga at det er søndag f.eks.

Skrevet

ÆHH, det blir LITT annet å sammenligne sykehjem med butikk da! Herregud..!

Skrevet

Nei, jeg ser ikke nyhetene på tv. Hvem har foreslått hva?

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

Herrefred og dere forbarmer dere over søndagsjobbing og butikkansatte.

La syke/hjemmepleiere ha fri søndag også, tross alt, de kan jo jobbe hver annen dag i uka? Folk kan vel for faen la vær å være sjuke EEEEEN dag i uka!

Hvis man tar seg jobb i en søndagsåpen butikk er det nok neppe noe problem å jobbe søndag. Jeg har selv jobbet søndag og der slåss vi om søndagsjobbene pga grei lønn, var oppe til 21. Norge er jo et av de få landene hvor vi ikke har søndagsåpent og det er jo rett og slett til å fnyse av.

"nok av andre dager å handle på" - nei, ikke alle har det.

Det er jo bare for dere å ikke handle søndag da, håper dere husker alt midt i uken, for det er jo SÅ stor forskjell på statoil og rimi .... ... ...

Skrevet

Jeg syns godt jeg sammenlikne butikker som er søndagsåpne med sykehjem når det er de ANSATTE "stakkars som må jobbe søndager" dere andre fokuserte på. Det er vel ikke bedre for de å jobbe søndag på sykehjem enn på butikk? He he:)

Og som hun andre sa, det er mange som ØNSKER å jobbe søndager og andre ukurante tider:)

Skrevet

Jeg handler nær sagt aldri dagligvarer på søndag. Det trenger jeg ikke, for matvarebutikkene her i området er åpne til 21 - 23 på kvelden, så jeg har ikke noe problem me då få handlet ellers i uka.

Skrevet

Kan vel ikke sammenligne å jobbe med syke mennesker /eldre som trenger tilsyn med at dere ikke får handlet når butikkene er åpne? Ærlig talt!

Har jobbet på sykehjem og hadde ikke problemer med å jobbe søndager med mennesker som trengte det,men å måtte jobbe i en butikk på søndag for at folk ikke får dratt rævva si dit i løpet av åpningstidene hadde jeg ikke giddet.

Og er man ansatt i en butikk som har stengt på søndager,har man jo ikke søkt på søndagsjobbing?

Skrevet

Du tenker ikke på de som må jobbe søndagene da??? Søndagen kan godt være butikkstengt, de butikkansatte kan godt slippe den dagen... Familiedag...

Skrevet

Hvorfor skal noe være stengt på søndager egentlig?

Det er på søndager jeg har tid til å besøke offentlige kontorer osv. Kan vi ikke like godt avlyse hele helgen og jobbe skift hele gjengen? Alt burde være åpent hele tiden.

At det ville bli litt vanskelig å slappe av, nyte ro og fred og ha noen dager der de fleste har fri samtidig burde være en liten pris for å slippe å planlegge inkjøp ol mer enn 30 min i forveien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...