Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Deres felles datter skal nå begynne på videregående. naive som vi var trodde vi at vi skulle dele de utgiftene som dette medførte. Men så får vi telefon fra datteren om at mor har sagt til henne at penger til det hun trenger til skolen får hun få hos far.Hun har ikke en krone å bidra med her.Hun er blakk. Og om hun hadde hatt så hadde hun ikke fått!Når datteren spør hvorfor de ikke kan dele på disse utgiftene,så får hun beskjed om at hun betaler alt for barna,så nå er det på tide at pappan også tar ansvar å bidrar. ja,biomor betaler kanskje klær,frisørtimer,mat o.l å sånt i det daglige,men det får hun jo barnebidrag for å gjøre!Og vi deler på utgifter som fritidsaktiviteter og utstyr til det,selskaper, skoleturer o.l. Så da må vi jo bare betale da. Kan jo ikke la det gå ut over jenta! Hva skal vi si til noe slikt da?!
Kreoline Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Få datteren til å søke om behovsprøvd stipend.
vitaminbjørnen Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Det er fryktelig irriterende, spesielt når man vet at skolemateriell og bøker koster mye når de begynner på vgs. Jenta til sambo er ikke like gammel, men moren har de samme tendensene. Hun mottar bidrag, likevel kommer jenta til oss sent på høsten i slitte joggesko som er for små mens mor går ikledd (tilsynelatende) nye klær og sko hver gang. Jenta kan også fortelle om mors store utgifter til frisører og kosmetologer. Til skolestart i år fikk jenta en liten topp og et miniskjørt på salg. Trøst det med at jenta snart er 18, og at hun nå klart ser hvordan ting henger sammen..
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Ingen foreldre er pliktet til å betale for barnas skolemateriell når de begynner på videregående skole. barnet selv kan søke om stipend eller lån til dette. ( Det måtte jeg,- og mine foreldre er ikke skilte) Så la moren velge dette selv, slik som dere også kan velge hva dere vil. Flott dersom foreldre har råd til å bidra, men det er ikke pålagt å gjøre det. Det finnes jo stipend og studielån på videregående også vet du.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Jeg fikk ingen støtte til videregående. Jeg tok opp studielån. Det er jo en ærlig sak å være blakk. Det er også en kjent sak at det koster MYE med bøker/utstyr til videregående.
vitaminbjørnen Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 Det har du rett i, kom ikke på at de kvalifiserer til stipend og studielån i denne tiden. Synes det var en god idè Men det ideelle hadde vært om begge foreldrene bidro med en lik sum
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 Ja, og io tillegg har de fleste foreldre flere barn som skal gå på videregående skole. Kan bli dyrt å skulle betale for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå