Gå til innhold

Rød og hoven på tissen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 4,5 mnd og har ett par flekker på tissen som er veldig røde, utenpå kjønnsleppene og på låret. Nå i kveld la jeg merke til at dem liksom var litt hovne, altså var litt oppbygd i forhold til resten av valkene (hehe). Virker ikke som hun har vondt, for hun viser ikke ubehag når jeg vasker henne.

Noen som vet hva det kan være, og hva jeg bør smøre på, har brukt vanlig krem på dagtid og inotyol på kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ikke være sopp da? Når datteren vår var baby hadde hun også røde flekker på rumpen, akkurat som om hun var sår etter bleien bare at det var hovent eller opphøyd, som du sier. Både lege og helsesøster sa det var sopp og ba meg smøre Canesten på. Gjorde det, og da forsvant det nesten med en gang! :)

Skrevet

Hmmm... det har jeg ikke tenkt på en gang jeg. Var det store flekker hun hadde da? Jeg syns de flekkene her bare har blitt større jeg, som 5 kroninger ihvertfall..

Kan jeg prøve canesten uten å ha snakket med legen?

Skrevet

Ja, det var bare store, røde områder som var hovent. Ikke nupper eller noe sånt, bare røde flekker, som et kart på en måte. Hun hadde det både på rumpen og på tissen så vidt jeg husker. Mener legen sa at når det er sånn hovent, da er det sopp. Sikkert et par våte bleier som har gjort det.

Jeg hadde prøvd Canesten, det er jo ikke på resept og tror ikke det kan skade om det ikke er sopp.

Funket ihvertfall hos oss! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...