Gå til innhold

Diare og spedbarn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er to uker og har diare:( Noe jeg skal passe spesielt på? God matlyst og ikke feber eller noe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva får hun og spise da? Får hun mm er det bare å amme masse så hun får væske. Får hun mme må du kanskje vurdere og bytte merke om hun får diare av det.

En vanlig mage/tarminfeksjon som gir diare følges som regel av feber.

Skrevet

takk, får litt begge deler... Men spiser som en hest:)

Skrevet

Sikker på at det er diare? Avføringen kan se ut som suppe hvis hun får mm. Hvis du mener hun har diare må du være obs, de blir veldig fort dehydrert når de er under året. Tilby pupp så ofte hun vil ha! Kontakt lege for råd og hvis du er i tvil!

Skrevet

Nå er ikke jeg så erfaren som spedbarnsmor... men det kom masse avføring, og den var tyntflytende. Sånn har hun enda ikke hatt i sitt to uker gamle liv. Men formen ellers er ok...

Avventer og ser det litt an:)

Skrevet

Avføringen til mine så av og til ut som gul softis, he he. Den kunne variere veldig i konsistens, men syns stort sett den var ganske tynn.

Skrevet

OM det skulle være en infeksjon (noe jeg faktisk tviler litt på siden hun ikke har feber) så er mm beste medisin. Amme så masse du kan.

Du kan sjekke om hun blir dehydrert slik: Ta en godt hudfold på magen. "klyp", ikke hardt da, bare hold i 5-6 sekunder også slipper du. spretter den ned som "strikk" er alt vel. Siger den sakte ned er det tegn på dehydrering. Da bør du ta kontakt med lege. Så små blir dessuten veldig fort tørr i huden om de blir dehydrert, så det ser du godt. Tror du kan ta det med ro jeg, det kan også bare hende at mme er litt hardt på magen hennes i 1-2 dager om hun bare er vandt til mm!

Så lenge hun ikke har feber er hun nok frisk :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...