Gå til innhold

Samsoving med babyen den første tiden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer veldig på dette og har hatt litt lyst til å ha babyen i senga vår (liggende mellom oss i vognbagen el kurv). Men så leser jeg at hvus mor eller far røyker er det økt risiko for krybbedød?

Mor kan jeg skjønne, jeg røyker heller ikke. Men det gjør den kommende far, hvorfor har hans røyking noen ting å si for babyen, da det gjelder å sove i samme seng? Han røyker ute og jeg har han må dusje hver kveld før han legger seg for jeg tåler ikke lukten av røyk uansett.

Og hvis fars røyking har noe å si på samsoving, har det noe å si hvis babyen sover i vugge/seng ved siden av senga vår (noe som er den egentlige planen)?

takknemlig for alle svar og meninger/ erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er fordi røyking kan ha påvirkning på søvnmønsteret, så han kan snu seg på babyen.... Mannen min røyker, men det gikk veldig fint å ha førstemann i senga hos oss for det, han var jo så liten at han lå helt oppe ved hodet mitt

Skrevet

Spurte jordmor nå jeg (ligger på sykehuset).

Hun sa at røykeren fortsetter å puste ut giftstoffer sov ikke er bra for babyen, derfor økt rsiko for krybbedød, og babyen skal helst kke sove i samme rom som røykeren! Får heller ta en prat med sambo da.. Han får velge mellom å sove alene og røyke eller med meg og babyen og slutte.

:) takk for svar

Skrevet

pga at når du røyker så dannes det giftgasser i halsen (eller magen eller noe slikt) som babyen da kan bli liggende å puste inn. et lite barn tåler ikke så mye som vi voksne.

Når sambo har tatt seg en røyk på fest ol har han alltid måtte sove på gjesterommet. Ja hysterisk sier noen, men når man fint kan unngå at babyen ligger i gassene så gjorde vi det :-)

Skrevet

Syns ikke det er hysterisk det heletatt. Hvorfor utsette barnet for det da det kan unngås. Gjør deg kun til en bedre mor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...