Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Har gått arbeidsledig fra 2 juli da jeg var ferdig med lærling tida og utdannet barne og ungdomsarbeider. Har søkt jobber siden det men ikke fått noe. Nå har jeg akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen. Gleder oss fært men er helt fortvilet ang økonomi og hva av penger jeg får under permisjonen neste år. Har søkt dagpenger på nav ,men hadde ikke tjent nok i fjor så skal søke på sosialkontoret for å få noe støtte der i og med at samboers lønn ikke holder ikke alt. Har nå ordnet meg noen ringevikar jobber i flere bhg så skal jobbe hele uka og mye neste uke. Hvordan blir det med penger fra sosialen da?får jeg det forde om jeg jobber litt...jeg vil jo jobbe veldig forskjellig fra uke til uke lissom.... Lurer også på det med penger i permisjonen,der er det vel sånn at for at jeg skal få noe så må jeg ha tjent over et visst beløp året som kommer?hvor mye er det? Er det noen som har satset på å være ringevikar lissom..er så redd for at jeg ikke vil tjene nok! Noen andre forslag noen har å komme med.. Takk for alle svar...
Gjest -<<- Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Du vil fremdeles kunne få støtte fra sosialkontoret om du jobber litt - ingenting er jo bedre - men den vil bli redusert alt etter hvor mye du tjener. For å få foreldrepenger etter fødsel må du jobbe seks av de ti siste månedene før fødsel, og du må ha en inntekt på minimum en halv G. Da vil du får foreldrepenger ut fra snittet av de seks månedene med best inntekt. Sykepenger teller også, så du kan eventuelt jobbe lenge nok til å få sykepenger for så å bli sykmeldt, og likevel opptjene denne retten. Et annet alternativ er at far tar permisjonen etter fødsel, da han har opptjent rett til foreldrepenger. Et tredje alternativ er at du melder deg som student nå i høst, på et studium som gir rett til støtte fra lånekassen. Du behøver bare være oppmeldt, ikke ta eksamener. Dette vil gi deg rett til fødselsstipend fra lånekassen ved fødsel, forutsatt at du har vært ansett som student i seks måneder før fødsel.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Tusen takk for svar...blir litt fortvilet når man kommer opp i dette her...økonomi tærer skikkelig på altså.... tenkte på det med student..hvor sjekker jeg det el gjør det,er ikke helt god på det der? takk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå