Gå til innhold

Dere som har vært gravide før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du var kvalm, hvordan vil du beskrive kvalmen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å beskrive kvalmen. Min kvalme var forferdelig, får nærmest enn sånn panikkfølelse for en vet ikke hvor en skal gjøre av seg, alle lukter forsterker kvalmen, og en har lyst til å brekke seg hele tiden...men dette er sikkert veldig individuelt.

Skrevet

Jeg merket kvalmen før jeg visste at jeg var gravid og da beskrev jeg den sånn; jeg blir kvalm når jeg er sulten og det hjelper akkurat i det jeg spiser, men når jeg begynner å bli mett blir jeg kvalm igjen. Skjønte ingenting jeg da; )

Seinere da jeg var litt lenger på vei, kanskje 6 uker var det mer sånn som aug-mamma. beskriver at man vil brekke seg hele tiden og lukter er pyton!

Skrevet

Uff, den var helt forferdelig.... Jeg var kvalm frem til uke 10, da gikk det pluttselig over.

Er som de over her beskriver den, man blir kvalm av lukt, av å være sulten og av alt mulig annet. Er ikke som å være spysyk kvalm synes jeg, er en annen form for kvalme som er vanskelig å beskrive. For min del var den mer konstant. Jeg brakk meg en del, men kastet aldri opp... Også spiste jeg heeele tia. Helt merkelig..;)

Den perioden jeg var kvalm lå jeg for det meste på sofaen og så på svisj (kjempemoro....). Når jeg nå noen år etter hører en av sangene fra den gang (f.eks den Go Bananas med Gwen Steffani), blir jeg skikkelig kvalm igjen...:)

Skrevet

jeg var kvam på morgenen når jeg våknet.. måtte alltid hoste.. og da spydde jeg.. så var jeg fin etterpå det..begynte i uke 6 tror jeg det var

Skrevet

Ble kvalm når jeg var sulten. Og det var jeg hele tiden ! Også om natten, måtte opp og spise. Kunne ikke helt forstå at man ikke trengte å spise for to, når kroppen min så tydelig sa at jeg burde spise for ti. Minst! Men det varte bare noen uker, laaange, men det gikk fint.

Jeg ble også utrolig kvalm av å se på måten stoffet i duken var sydd på - for ikke å snakke om fargen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...