Erisa* Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Hei, Sophia Wilhelmina! Det er mange menigheter med mange studenter i Bergen, jeg kan prøve å gi en liten oversikt: BKS: Bergen Kristelige Studentlag: Holder til i Kalfarveien 8, ikke langt fra bystasjonen. Ikke så kjempemange som går der, slik at det er lett å bli kjent. De skal på Bli-kjent-hyttetur til helga, som du gjerne kan være med på! Hvis du sender meg en personlig melding med mailadressa di, så kan jeg sende info dit:) Norkirken: Nordmisjon sin menighet i Bergen, veldig populær! Både studenter og andre. Se www.norkirken.no Betlehem: Indremisjonen sin menighet, både studenter og andre Salem: Misjonssambandets menighet, veldig mange som går der Tabernaklet: Pinsekirka i Bergen. Ligger i Marken. I tillegg er det en rekke andre menigheter, men dette var de jeg kom på som samles i sentrum. Jeg kjenner folk de fleste plassene, så send meg en melding, så kan jeg sette deg i kontakt med riktige folk. Ellers kan det være lurt å surfe litt, mange av menighetene har gode nettsider. Godt tips: bli med i en bibelgruppe/cellegruppe! Noen av vennene jeg har mest kontakt med i dag ble jeg kjent med første året mitt i Bergen, i bibelgruppe:) Jeg har gått en del i Laget, altså BKS, og trivdes veldig godt der. Nå går jeg mest i statskirka der jeg bor, bor ved Haukeland, og da er det greit å ikke trenge å gå så langt (jeg er nemlig litt lat...) Lykke til!
*Urolig* Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Å tusen takk Erisa! Du er jammen meg skjønn! Jeg skal ta en titt på sidene Jeg har jo vert med i laget før, på vgs der jeg bodde før, så det vet jeg jo at er veldig kjekt! Igjen tusen takk, det var veldig snilt av deg!
Erisa* Skrevet 28. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2007 Hvis du går inn på "brukerinformasjon" og haker av for at du vil motta post, så kan jeg sende en personlig melding til deg med en e-postadresse og telefonnr til han som er PR-sjef i Laget. Han har sagt at de gjerne vil ha deg med på tur til helga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå