Gå til innhold

Sophia Wilhelmina!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Sophia Wilhelmina!

Det er mange menigheter med mange studenter i Bergen, jeg kan prøve å gi en liten oversikt:

BKS: Bergen Kristelige Studentlag: Holder til i Kalfarveien 8, ikke langt fra bystasjonen. Ikke så kjempemange som går der, slik at det er lett å bli kjent. De skal på Bli-kjent-hyttetur til helga, som du gjerne kan være med på! Hvis du sender meg en personlig melding med mailadressa di, så kan jeg sende info dit:)

Norkirken: Nordmisjon sin menighet i Bergen, veldig populær! Både studenter og andre. Se www.norkirken.no

Betlehem: Indremisjonen sin menighet, både studenter og andre

Salem: Misjonssambandets menighet, veldig mange som går der

Tabernaklet: Pinsekirka i Bergen. Ligger i Marken.

I tillegg er det en rekke andre menigheter, men dette var de jeg kom på som samles i sentrum. Jeg kjenner folk de fleste plassene, så send meg en melding, så kan jeg sette deg i kontakt med riktige folk. Ellers kan det være lurt å surfe litt, mange av menighetene har gode nettsider.

Godt tips: bli med i en bibelgruppe/cellegruppe! Noen av vennene jeg har mest kontakt med i dag ble jeg kjent med første året mitt i Bergen, i bibelgruppe:)

Jeg har gått en del i Laget, altså BKS, og trivdes veldig godt der. Nå går jeg mest i statskirka der jeg bor, bor ved Haukeland, og da er det greit å ikke trenge å gå så langt (jeg er nemlig litt lat...)

Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å tusen takk Erisa! Du er jammen meg skjønn! :)

Jeg skal ta en titt på sidene :) Jeg har jo vert med i laget før, på vgs der jeg bodde før, så det vet jeg jo at er veldig kjekt! :)

Igjen tusen takk, det var veldig snilt av deg!

Skrevet

Hvis du går inn på "brukerinformasjon" og haker av for at du vil motta post, så kan jeg sende en personlig melding til deg med en e-postadresse og telefonnr til han som er PR-sjef i Laget. Han har sagt at de gjerne vil ha deg med på tur til helga!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...