Gå til innhold

Legger dere babyene deres tilbake i sin egen seng etter måltidene på natta? Og går det problemfritt?..


YallaYalla

Anbefalte innlegg

Lillejenta vår sovner sjelden rett etter hun har spist og legger jeg vi henne tilbake i senga blir det alltid skriking.. Synes det er slitsomt å måtte bruke opp i 1-2 timer på vugging og kosing eller ligge inntil oss i senga vår for at hun skal sovne så hun kan legges i sin egen seng. Da er det jo heller nesten ikke tid til å sovne for meg før hun skal ha mat igjen..! Begynner å bli fryktelig sliten. Noen som har noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at det er mange som har babyen i sin seng hele natten. Så kanskje det er en løsning for dere en stund nå.

Om natten sovner pjokken med puppen i munn, så da lirker jeg puppen ut og bærer han forsiktig over i sin seng. Det går som oftest bra,men noen ganger våkner han etter 5 min, fordi han egentlig sovnet før han fikk i seg noe særlig melk. Så da er det på'n igjen med amming.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror er akkurat lik. Han sover i egen seng første soveøkt etter at jeg har lagt meg, men etter at han har fått mat en gang i tre-tiden vil han ikke sove i egen seng mer. Jeg lar han bare ligge ved siden av meg resten av natten. Da er det enkelt å amme, og vi sover som engler bege to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og legg babyen i en bag oppi senga, gjerne med en dyne oppi slik at det blir skikkelig lunt og godt. Det funker iallefall for oss :-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det samme skjer her også. har han spist masse og er knall trøtt går det greit å legge han i sengen. Er han mindre trøtt er det umulig. Og dersom jeg er alltfor trøtt sovner jeg rett og slett mens han spiser...Og da blir han jo i sengen. Jeg prøver så langt det går å legge ham tilbake i sengen, men det går bare ca. annen hver gang;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med jenta di!

Jeg fikk tips på sykehuset om å ha babyen i senga (siden jeg ikke røyker og fordi jeg alene). Det er viktigere å få litt søvn i barseltiden. Babyen våkner kanskje fordi hun lukter at det blir endring i miljøet. Jeg har en stellematte med kanter i sengen min som jeg forsiktig legger han opp i når jeg har ammet (og ikke sovnet selv), koser litt og har ansiktet mitt i nærheten så han forsatt lukter meg før legger meg på min side av senga. Han blir på denne måten i sengen med likevel adskilt i sin eget "rede" med egen dyne. DryKid har en madrass med kanter som kan være et alternativ. Du bretter ned kanten når du skal amme og setter den opp igjen når du er ferdig. Etterhvert med avvenning til egen seng kan hele madrassen løftes opp i babyens seng, så merker babyen ikke så mye av endringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ut på tur

På dårlige netter ligger vi på tvers i sengen (den er 200x180 cm) så den blir litt bredere. Og så har vi skinnfellen oppe i sengen. Stbler opp Lillevennen med sammenrullede stoffbleier så hun ikke klarer å lulle langt. Hun har egen dyne. (Det frarådes å dele dyne) Hun er mye roligere når hun ligger i vår seng og jeg har en hånd borte hos henne. Hun får også gjerne suge på min lillefinger. (vi desinfiserer i det vide og brede for å kunne bruke fingre som smokk hi hi )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har det gått problemfritt fra dag 1. men nå har jeg lagt en ammepute i sengen hans, så han ligger med hodet "inni" den. han ligger gjerne og lager litt lyder i begynnelsen, men skriker ikke. og så sovner han. har også gjort forskjell på dag og natt ved at han kun får sove i sengen om natten. så da sover han i 4 timer i strekk om nettene. fra 21 til 06. når kl er 06 syntes han at dagen har begynt og vil da ikke ligge i sengen. men kan da flytte han inn på sofaen, da ligger han der og ser seg rundt i noen timer.(jeg sitter også i stuen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi trives også best i sengen vår, ikke så rart egentlig da hun har ligget i magen i ni mnd og er vandt til koz.Hun har også entendens til å våkne når hun blir lagt ned. pleier å legge henne på et teppe eller en av dynene hennes oppe mellom hodeputene våres. på denne måten har hun en egen plass, med egen dyne oppå seg også. Blir jo litt slitsomt noen ganger å skulle ha henne oppi segnen, så hvis hun sover godt prøver jeg å legge henne i vogga etter matingen på natten, men ikke alltid så lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henny sover fast i vår seng, sovner som en liten engel me puppen i munnen. det er den eneste måten hun sover på...

 

vår seng er 180 så det er god plass til oss alle 3. ikke røyker vi og ikke drikker vi. kaldt rom og hun har egen dyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hmmm - forstår dere som legger barna i deres seng, men lager man ikke seg selv en bjørnetjeneste.???

Vi har ei jente på 2,5 måned og hun har sovet i egen seng fra uke 3.

Tror ikke vi er spesielt heldig med henne ang våkenetter, men det blir jo værre når man skal begynne og jobbe igjen og trenger virkelig litt søvn......

Men forstår kosen - for all del........

Når tenker dere og legge henne/han i egen seng ?? Evt på eget rom???

mvh Tina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår har sovet i egen seng fra dag en, og det har aldri vært noe problem. Tar han selvfølgelig opp i senga vår og koser, men sørger for at han sover i sin egen seng. Han er nå 6 uker gammel, og vi har akkurat startet med å la han sove på eget rom. (Har da selvfølgelig baby-call, og også åpne dører......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vår tulle sover i egen seng har gjort det fra dag en og det går veldig greit, på kveld er hun våken når vi legger henne der, på natt ved måltider har vi henne i senga og ammer da sovner hun ved puppen men da legger jeg henne tilbake i egen seng og det går problemfritt. Tror det er best for alle da sover vi også godt mellom måltider og vi har vår voksen tid for oss selv i senga. Gjorde dette med vår første også og det har gått kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...