Gå til innhold

Pris på bryllupsgave? Ønsker mange svar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne jeg ikke har hatt særlig kontakt med de siste 10 årene, skal gifte seg neste mnd. Selv om vi har sklidd fra hverandre disse årene, vil vi nok få bedre kontakt nå som vi bor i samme by igjen.

Det blir et stort bryllup, og vi (jeg og mannen) er invitert til å være med hele dagen, altså på middag og alt.

Hvor mye synes du er rimelig å bruke på bryllupsgave, med bakgrunn i opplysningene ovenfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vel brukt omlag 500 kr tenker jeg...

Skrevet

Du må jo selvfølgelig tenke utfra deres økonomi også, men ca 500 er vanlig blant folk jeg kjenner.

Skrevet

Takk for svar. Jeg trodde egentlig det var vanlig å gi mer, spesielt siden vi er invitert til middag og det hele.

Men da stoler jeg på dere, og satser på at vi ikke virker kjipe;o)

Skrevet

Vi gir mellom 700-1000 kr i brylluppsgave, avhengig av hvor nært det er.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg tenkte 700 selv. Men så snakket jeg med en venninne i dag som sa at 4-500 var passelig, og da ble jeg litt usikker.

Skrevet

Er vi invitert i hele bryllupet gir vi for 1000 uansett hvem det er til. Er det venner vi er spesielt knyttet til eller nær familie gir vi for 2000++++ alt ettersom. Gir også for 1000 ca om vi er invitert, men ikke kan komme.

Er vi ikke invitert, men er venner gir vi for ca 4-500.

Skrevet

jeg tror jeg ville gitt 500,-

Skrevet

Tror gaven jeg fikk fra mine litt "fjerne venner" kosta rundt 2-300 kroner. Holdt lenge det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...