Gå til innhold

Blødninger i uke 12. HJELP!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste dagene hatt noen småblødninger, elller utflod med farge. Det ser ut som det er gammelt blod(brunt) og er ikke så mye at det renner, men er noe der hver gang jeg går på do. Er livredd nå og vet ikke hva jeg skal gjøre. Trodde ikke man fikk blødninger så sent i svangerskapet om det ikke er noe som har skjedd. Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er litt usikker på om jeg er 10+5 eller 11+5 men jeg har blødd litt hver gang jeg skulle gjøre større ting på do. det er ikke gøy, men kontakt legen så de finner ut hvor det kjem i fra, jeg var på UL i dag, og lege kunne ikke se noe blod ved livmoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Disse blødningene er ikke artig. Venter mitt tredje barn nå,er 13 uker. Var på ul idag og der var det en sprell levende baby,kjempehyper. Jeg har hadt blødninger to ganger i dette svangerskapet. Men begge gangene var det friskt og rødt og over på en dag. Men barnet levde. Jeg har hadt 4 sa. Alle gangene da så kom det litt brunt sivende ut. Vil ikke skremme deg,men kontakt legen din. Det står man skal gjøre det når man blør. Du får garantert komme på ul. Det er bedre å vite enn å ikke vite. Ekkelt å gå å engste seg. Ønsker deg masse lykke til,tankene mine går til deg. For uansett om det kan gå galt,så blir det din tur igjen. Det gjorde det for meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! kjenner meg igjen.For ei uke siden var jeg på ul.p.g.a.småblødning(spotting)med brunlig farge.Fikk helt hetta.Hadde ikke hatt blødning i tidligere svangerskap.Og jo mer jeg leste om slike symptomer jo mer var jeg sikker på at jeg bar på ett dødt foster i magen.Men på ul.så jeg at alt sto bra til og at slike blødninger er ganske vanlig og kunne oppstå ved at ett blodkar kunne sprekke og at slimhinnene er tørrere nå når man er gravid.Jeg fikk beskjed at så lenge man ikke har smerter og blodet er spersomt og brunt er det som regel ingen fare.

Håper det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. HI her. Har da vært og sjekket dette og jeg hadde desverre hatt en MA, fosteret var meget lite så det har nok dødd for en god stund siden men ikke blitt støtet ut. Dette forklarer vel også at mange av mine symptomer ble borte, så man skal stole på magefølelsen sin og symptomer blir borte ja. Desverre melder jeg meg ut for denne gang, men tar det med godt mot og kommer sterkere tilbakeom noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

Det var trist å høre at du har mistet, håper det går bra med deg. Jeg ønsker deg lykke til videre, og håper du snart er her inne igjen.

Stor klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet hvordan du har det. Jeg opplevde akkurat det samme under mitt første svangerskap. Fosteret hadde dødd i uke 8. Ikke gøy. Alle symtomer ble borte, men jeg forsvarte det med at jeg nesten var 12 uker på vei, og da begynte jo ting å bli bedre. Det som var værst var vel følelsen av at jeg skuffet alle andre som hadde gledet seg på mine vegne. Hvorfor skulle folk klare å bli grvide i fylla når vi, som hadde prøvd så lenge ikke klarte det?

Under mitt andre svangerskap ble jeg fulgt opp hele veien og hadde oppfølging med ultralyd i uke 8,10 og 12. Dette var veldig beroligende. Nå er jeg gravid igjen og har fått kjempebra oppfølging. Er 12 uker på vei nå, men alt ser lovende ut. Har bestemt meg for at det går bra denne gangen. Lykke til siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk blødninger i uke 8, så jeg måtte inn på sykehuset for sjekke,men det har no gått bra , så jeg tror nok at det skal gå bra med deg og, har du forresten kontaktet lege, for å være på den sikre siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...