Niem og Patrick Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Sitter her og vurderer å handle Wilton former og Janlynn broderier på www.ebay.com Men jeg aner ikke hvordan dette er med tollklarering osv? Er det noen som har handlet på ebay som kan forklare meg hvordan systemet funker?
JulieF*Victoria* Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Jeg har handlet mye på Ebay, og når det gjelder toll så er det de samme reglene som når du handler andre steder fra utlandet. Det er alltid en sjanse for at ting du kjøper blir stoppet i tollen. Har du betalt mer enn 200 kroner for varen, vil du måtte betale tollavgift, 25%, samt et fortollingsgebyr som pleier å ligge på rundt 100 kroner (varierer ettersom hva du har betalt for varen). Merk, dette er jo bare hvis du er så uheldig og tollerne bestemmer seg for å åpne akkurat din pakke. Jeg har sluppet unna mange ganger med varer til over 200 kroner, men har også blitt stoppet noen ganger. Det er surt å pluttselig måtte betale 175 kroner oppå noe du har kjøpt til 190 kr for eksempel...Da ble det kjapt ikke så billig likevel! Håper det hjalp deg litt=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå