Gå til innhold

Fiberdyne eller dundyne til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best?

Evt. hva anbefales? Fordeler/ulemper med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dun.. det er mest naturlig, og holder bedre på varmen. også lenge dyna blir luftet og vedlikeholdt så er den så god som allergifri..

Skrevet

har hørt at dun framkaller allergier...stemmer dette?

Skrevet

jeg holder meg unna dun på anbefaling av legen min. Har allergi å da bør man holde seg unna sa han,

Skrevet

jeg er allergisk mot dun selv, så jeg går for fiber.

Skrevet

det er visst mange som reagerer på støv - ikke dun. Man må bare lufte, riste og vaske den ofte nok:)

Større sjanse for å framkalle allergier ved syntetiske ting enn naturlige ting:)

Skrevet

Hva som fremkaller allergi er vel forskjellig fra person til person? Det at noe er naturlig er ikke noen garanti for at man ikke får problemer. Ull, som jo anbefales på det sterkeste fra mange hold, er det fullt mulig å få eksem av. Vi har allerede en i familien som reagerer på ull, så denne babyen kommer for eksempel ikke til å få ullundertøy. Selv om ull er naturlig. :)

Skrevet

Husker ikke hvor, men en undersøkelse viste at mange som ikke tålte dundyne var støvallergikere - de fikk ikke noe utslag på selve dunet.

Men ja selvfølgelig er det folk som har dun-allergi også:)

Man kan jo få allergier mot det meste, og det er forskjellig fra person til person. Derfor kan det godt hende babyen din tåler ull selv om en person i familien din ikke gjør det. Synes det hørtes litt dumt ut å ikke bruke ull uten at du VET ungen reagerer på det...;)

Skrevet

eg har kjøpt dundyne etter anbefaling fra jordmor:) dundyne holder på varmen om vinteren og er sval og god på sommeren så den går for begge årstider. den kan vaskest men bør helst tørkast i tørketrommel. men dette med kjøp av dun/fiber dyne er jo opp til hva hver enkelt ønsker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...