jj34 Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Dattra vår har fått en flekk i hode som det er akkurat som det er et gult belegg, er rød og tørr u huden rudet. Har noen opplevd dette?
Diva Muffin Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Vår har også fått det, men det er ikke rødt. Leste om det en gang, men husker ikke hva det dreide seg om.. Men jeg mener det er noe som ikke skal behandles.
Lillegutt og jeg Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Sønnen min har også det. Tok det opp på helsestasjonen på 6 ukers kontrollen, og det ville bli borte av seg selv etterhvert. Skulle ikke gjøres noe med. Det tørre i hodebunnen kan ha godt av olje, så når dere bader - sørg for at dere også vasker/tar vann på hodet! Mange små som har dette "belegget"...!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Det kalles skurv og er helt vanlig på babyer.
jordbærsjokolade Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Salisylsyre NAF 2 % olje er noe man kan kjøpe på apoteket. Man bare gnir litt i hodebunnen der skurven er og lar det sitte over natten eller minst i 4 timer. Da er det veldig lett å gre det ut med en lusekam (eller pirke det veeeldig forsiktig bort med neglen, det var min måte og er nok sikkert ikke anbefalt). Du trenger ikke behandle det, men hvis det blir mye av skurven kan det gå nedover pannen og det er nok ikke behagelig for babyen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå