Gå til innhold

hvordan i h...få henne til å sove på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tror jeg har prøvd det meste-støvsuger, kjøkkenvifte, radiokanaler påskurring, vaskemaskin, kjøre bil, trille vogn - men Nei- ikke tale om at hun sovner. På natten sover hun bra. Tidligere jkunne jeg gå henne i søvn, men nå nytter ikke det heller. Problemett er ikke bare at hun burde sove, men hun gråter noe innmari fordi hun er stuptrøtt (røde øyne som hun støtt gnir seg i) Kan noen hjelpe meg for jeg holder på å tørne av dette (nb - hun hadde kolikk, men er mer eller mindre ferdig med det nå - er 3,5 mnd gammel)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke prøvd å legge henne i senga si og slukke lyset og forlate rommet i et minutt eller så av gangen? Høres sikkert slemt ut, men i sånne tilfeller må man jo prøve alt...

Skrevet

Hei.

Du kan jo prøve å amme henne på soverommet like før du legger henne. La rommet være kjølig og mørkt, pakk dynen godt rundt henne mens du ammer. På denne måten blir omgivelsene varme og søvndyssende. Når hun er ferdigammet kan du prøve å legge henne ned. Dersom hun skriker, må du ikke ta henne opp med det samme da det i seg selv kan være forstadiet til at hun sovner. Det var i allefall effektivt her hos oss.. Hos oss var lillegutt særlig glad i å ligge på saueskinnet sitt ute i vognen på verandaen i all slags vær..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...