Gjest Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Nå er det endelig min tur til å skrive det! Det har nå gått 3 uker og vi koser oss masse. Har ikke vært så veldig aktiv på nett siden da. Den 6.august kl.18.27 kom lille Aksel til verden! Han veide 3555g, og var 50 cm lang. Omkretsen rundt hodet var 36 cm. Våknet natt til mandag med noe jeg først trodde var luftsmerter(!), og var vel våken et par ganger i løpet av natta. Hadde time hos legen kl 9.00, og han kunne konstatere 2 cm åpning. Ville ikke begynne å få noen forhåninger om at noe skulle skje, for jeg var 11 dager over termin og en smule lei. Så vi gjorde diverse ærend i løpet av formiddagen, men "luftsmertene" bare fortsatte. Skjønte jo nå at noe var på gang, og i 14.00 tiden dro vi hjem for å slappe av, for nå begynte jeg å kjenne riene godt. Prøvde å sove litt, men det ble med forsøket. Riene var fremdeles ikke regelmessige, men litt før kl 16.00 fant vi ut at nå drar vi på sykehuset. Nå hadde det for alvor begynt å gjøre vondt. Ble skrevet inn og satt på CTG overvåkning, og de sjekket åpning som nå var 4cm. Lå med CTG i ca et kvarter før jeg fant ut at nå måtte jeg ha noe for smertene. Nå kom vi inn på fødestua og jordmor foreslo en varm dusj først og deretter kanskje lystgass. Hadde bestemt meg på forhånd at jeg ville ha epidural hvis jeg følte at dette var noe jeg ikke taklet. Tenkte at det kanskje var lurt å prøve noe annet først, ettersom dette jo kunne bli langvarig. Gikk i dusjen og var der i ca 40 min, da begynte det å bli kaldt. Kjente at riene nå var sterke, og fikk lystgass. Syns den var litt ekkel å puste inn, men rakk ikke å tenke så mye på det før neste rie kom. Jordmor lurte på om jeg syns det presset på og jeg svarte at ja, det gjorde det! Hun undersøkte, og det var full åpning! Værsågod press! Mistet litt tidsbegrep, men i følge journalen hadde jeg pressrier i ca 40 min og kl.18.27 kom den lille gutten vår til verden. Syns fødselen gikk kjempefint, hadde jo innstilt meg på at det kom til å ta lang tid, men det tok ca 2,5 t fra jeg kom inn til gutten var født. Følte meg veldig godt tatt vare på, og hadde en kjempefin jordmor. Hun var svensk og het Helena (St.Olav). Var heldig og fikk heller ingen rifter. Alt i alt kan man vel kalle dette en drømmefødsel! Jeg er ihvertfall ikke skremt fra å få flere barn!
Firkløvern Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Gratulerer så mye!! Dette var litt av en drømmefødsel ja!! Misunnelig!! Klem;-)
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Åh ...så herlig! Gratulerer med lille Aksel & lykke til
Bea har snart 4 barn? Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!herlig å bli mamma....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå