Gjest Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Jeg så at du har hatt svangerskapsdiabetes, hva kommer det av egentlig ? Jeg har mest sansynlig også fått det (er i uke 21) - hva har det å si for resten av svangerskapet, hvordan skal jeg spise etc ? Påvirkes babyen av dette dersom jeg reduserer sukker og karbohydrat inntaket ? Er litt kunnskapshungrig skjønner du, fikk ikke noe info hos legen, for de hadde så liten tid i dag :-(
Trulte76 Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 jeg fikk høre at det vet ikke hvorfor det har blitt slik, men er flere og flere som får det.. det sa de på sykehuset.. Men kan være noe med at man går opp i vekt..for de som har diabetes type2 kan bli bedre når man går ned i vekt..og verre når man går opp i vekt..kan ligge noe der..sånn jeg forstod det.. Man blir fulgt opp på sjukehuset med vekstkontroll (UL annen hver uke), blod prøve for å sjekke langtids blodsukkeret..time med diasjukepleier eller lege hver uke..for å seblodsukker målingene.. Går til jordmor påsjukehuset..trur det er annen hver lege/jordmor annen hver uke..lege er det med UL..av og til kan de ta det på UL avd.. Du får time til ernæringsfysiologen..der får du vite hvordan du skal spise.. Jeg trengte ikke insulin, skulle prøve med kostreguler først..og det fikk jeg til Kommer litt an på hvor høyt blodsukkeret er på sukker belasninga.. Du må greie å ha blodsukkeret under 8. Ikke krise visst du kommer over en sjelden gang..de ser det på langtidsblodsukkert hvordan det har vært er det bra, så går det bra.. det som er farlig for ungen er at den kan vokse for fort..at det er skadelig.. Sies at de kan bi store også.. Men kan trøste deg med at mine ble nr1: 3369gr og 50cm og nr2: 3790 og 50 cm Noe mere du lurer på..? Bare spør..vært igjennom det to ganger Og som oftes så går dettilbake igjenn etter fødsel..så mitt blid uskker er helt fint nå
Trulte76 Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 ups..jeg er fæl til å skrive feil på dette tastaturet..håper du skjønte hva jeg skrev hehe
Gjest Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Tusen takk for svar ! Regner med jeg får mer info når jeg skal tilbake neste uke. Så bra med tett oppfølging fra ekspertisen. Da blir det ikke så skummelt som det høres ut.
Trulte76 Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Neida ikke skummelt i det hele tatt Blir så tett følgt opp..og så blir du mest sannynelig satt igang rundt terminen visst du er moden nok De vil helst ikke at du går så lenge over.. med nr 1.var jeg ikke moden nok til å settes i gang før 4 dager over.. nr 2. ble jeg satt igang dagen før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå