Gjest Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Jeg ble i fra jordmor sendt på legekontoret for å ta en Glukose belastnings test, på grunn av mistanke om svangerskaps diabetes. (mye sukker i urin) Jeg ringte og fikk time til dette i dag, og når jeg var der fikk jeg beskjed om at denne testen måtte jeg betale for selv. De vet at jeg er gravid og at jordmor sendte meg ned. Det er bare 90 kroner, ikke allverden - men er ikke alt som har sammenheng med svangerskapet egentlig gratis ?
grå :) Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 de prøvde å ta betalt på legekontoret her begge gangene, men har vel aldri egentlig betalt for dem. mener de skal være gratis ja
dumme mamma Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 jeg fikk nå i hvertfall beskjed om at alt som har med graviditeten å gjøre skulle være gratis!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Du måtte sikkert betale for testen, det er vanlig å måtte betale for materiale og sånt som blir brukt selv om man er gravid. Det koster jo mye mer enn 90 kr for et vanlig legebesøk.
Anne-B. Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 Du må betale for materialet, men tror det er forskjellig praksis fra sted til sted. Dama i skranken på legekontoret hvor jeg kommer fra, syntes det var utrolig rart at jeg må kjøpe glass til urinprøven min selv her i Trondheim. Der jeg kommer fra, får man det gratis på legekontoret når man er gravid.
Trulte76 Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 jeg hadde svangerskap diabetes i begge mine svangerskap..og måtte ta en sånn sukkerbelastning..og NEI du skal ikke betale noe nei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå