Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Dette er et litt rart spm, men er det skadelig å blande f.eks en måleskje mme-pulver i en flaske med mm som jeg har pumpet? Har rundt 130 ml mm på flaska, men problemet er at lillesnuppa spiser så lite. Vi har prøvd alt mulig. Mat ofte, mange pauser, forskjellige smokker, men hun spiser mindre enn hun skal. Hun går lite opp i vekt. Tørr ikke spørre på helsestasjonen derfor tar jeg sjansen her.... Hun er 10 uker. Tenkte å begynne med bittelitt grøtpulver i melka etterhvert, men synes hun er for lita til det enda. Tenkte at bittelitt mme-pulver i melka gir litt mer næring slik at hun ikke trenger å spise så mye. Sikkert helt på bærtur her....
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Jeg skjønner tankegangen din, men er litt skeptisk. Det står jo på pakken med mme at man absolutt ikke skal blande feil; ved for lite pulver i forhold til vann får de for lite næring og ved for mye kan de bli forstoppet. Det blir så mye substans i forhold til væske (som skal til tarmene og bli avføring, og det kan fort bli for mye for en liten mage), at babyen nok kan få vondt av det. Jeg tror jeg ville ha bitt tennene sammen og spurt HS. De har jo vært bori dette før og vet hva som skal til for å få de opp i vekt. Kanskje det finnes en grei metode som man ikke har tenkt på. Kanskje metoden din også er grei, men det er så innmari kjipt å ta feil og da sitte der med en baby som skriker fordi den har magevondt :-/ (Babyen min hadde kolikk, og de smertehylene som hun hadde hver kveld unner jeg ingen...ville ikke tatt sjansen på å fremkalle noe sånt selv.) Om du absolutt ikke vil snakke med HS så ville jeg heller ha gitt mme f eks om kvelden, kun mme ikke blandet med mm. Men jeg er ingen ekspert. Håper du finner ut av det :-)
Matja Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Du kan jo spørre de på flaskeposten.org. Mulig de vet svaret. Man skal ikke blande mm med noe, og hvis du er bekymret for at hun ikke går nok opp så må du jo ta det opp med hs sånn på generell basis. Melken din er næringsrik nok, så det skal du ikke bekymre deg for. Problemet er jo om hun får i seg nok. Hvis du vet hvor mye hun veier så kan du finne ut hvor mye hun skal ha. De skal ha 15% av kroppsvekten sin i væske pr døgn (6 kg x 16% = 900 ml) så da er det jo lett å finne ut egentlig... Hs vil gi deg tips hvis hun ser at babyen ikke legger på seg som hun skal. Stol på det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå