Gå til innhold

Dere som har født før....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge igjen til termin enda, men jeg lurer på om det er mulig å kjenne om man har blitt moden og har åpning selv? Har selvfølgelig ikke tenkt å begynne tafsingen på leeeeenge enda, men vil undersøke nå, så jeg har det klart til fødselen. Mannen min kjente etter åpning etter at gynekologen hadde sagt at jeg hadde det før min forrige fødsel, og han sier at han tror han skjønner det til neste gang... men hvordan kjenner man modning? Blir mormunnen myk??? Vet ikke hvordan den er nå engang jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg har hørt er at du aldri skal rote oppi der for å sjekke om det er åpning.. Tror mormunnen blir myk når den modnes ja, men tror du skal være lege/jordmor for å kunne sjekke dette!!

Men det kan hende jeg tar helt feil nå, men tror det er det beste at fagfolk utfører dette!!!

Men du må vertfall ha lykke til:)

Skrevet

Enig at man ikke skal kjenne etter selv. Sist gang jeg fikk barn var en jordmorstudent inne hos meg sammen med jordmor. (var innlagt på sykehuset de siste ukene pga svangerskapsforgiftning) Husker at studenten fikk beskjed om at er man ikke moden, er livmorhalsen hard som en nese å ta på. Er den moden er den myk som lepper å ta på.

Hun fikk lov å kjenne på meg, og konstanterte at jeg var moden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...