Gå til innhold

Sopp....


eh75

Anbefalte innlegg

Har fått sopp "der nede". Det hadde eg ein del i 1. svangerskap også. Er det vanleg? Og kvifor i så fall? Plagsomt i alle fall. Gode råd mottas med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke plaget med det selv,men fikk det 2 ganger sist jeg gikk.Hormoner og alt i svangerskapet gjør at man lettere er utsatt for det. Vask deg hver dag med Asan (den bruker vi her,gammel og god mener jeg. Dr.Greve blir man fort "kvisete" av). Om du har fått det,kan du kjøpe deg slik Canesten behandling på apoteket. Den er helt ufarlig for babyen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det en gang for mange år siden, og fikk da beskjed av gynekologen at jeg hadde vært for renslig, og at det holder med å bruke vann "der ned", som hun sa, og såpe av og til når du føler ekstra behov for det. Fulgte rådet, og har ikke fått det igjen én enste gang. Jeg brukte faktisk Asan i forkant av dette. Man tror det er greit å bruke hver dag da det står "til daglig intimvask" etc. på flasken. Og hvorfor gjør det det? Jo, bruker vi det hver dag, så selger de mer :o) Salgstriks rett&slett.

Sikkert smart å ta en dobbelsjekk med legn din, de sier kanskje feorskjellig de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Forsiktig med sukker! ikke såpe hver dag(ph skal være lav), og om du får det anbefaler eg canesten salve om det e utvendig, men pevaryl stikkpille, om det e innvendig(den "krumler" ikke).

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoghurt! Hørte om ei som for lenge siden fikk beskjed om å både spise mer og hun kunne spøyte litt inn i skjeden om kvelden. Vet ikke om det hjelper, men. Og kanskje litt ekkelt med youghurt i skjeden!!

Men godt å spise er det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For de som velger yoghurt istedet for Canesten.. det er ikke SÅ farlig å kjøpe Canesten at man må sitte på badet og tukle med yoghurt :)

Yoghurt ble visstnok anbefalt på 80-90 tallet,da det var litt skam / flaut å kjøpe Canesten. Men idag,er vi litt mer åpne enn som så. Sopp i svangerskapet er normalt, noen får det mer enn andre. Bedre å kjøpe en pakke canesten enn å grise seg inn meg yoghurt :)..Uansett hvor godt jordbær lukter hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd :) Veit jo at sukker og sånn gjer at det blomstrar ekstra, men er ikkje lett no. Er fysen på noko å eta heile tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...