Gå til innhold

Ang. bryllup i utlandet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvordan vi går frem hvis vi skal gifte oss i utlandet og det er det landet vi skal til sine myndigheter som vier oss? Jeg er norsk statsborger, og samboer er nasjonalitet av det landet vi skal gifte oss i evt. Vi ønsker enten å gifte oss i kirke i det landet, eller ha en person som vier oss på en privat seremoni på et sted vi skal ha festen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vi giftet oss i utlandet,og er begge norske statsborgere.

Ble viet av de lokale myndighetene på den øya vi var.

Ta kontakt med det landets rettsmyndighet,så vil sikkert de kunne hjelpe dere.

Det må også ordnes med papirer her hjemme for at ekteskapet skal godkjennes av norske myndigheter.Prøveattest mener jeg det het....

Skrevet

Hei.

Jeg er norsk statsborger og min mann er dansk statsborger og vi giftet oss i en dansk kirke.

Da måtte jeg ha prøveattest fra norge og han måtte ha fra danmark. Så må dere også da selvfølgelig ha underskrift fra to vitner. Dere må jo også høre med den eventuelle kirken hvor dere skal gifte dere om dem vil velsigne dere.

Tillykke og lykke til :)

mvh

Skrevet

jeg giftet meg i usa for tre år siden. mannen min er amerikansk statsborger, jeg er norsk. vi måtte til rådhuset og vise frem passet mitt noen dager før bryllupet. det kostet 26 dollar. det var alt som måtte til. nå er vi lovlig gift i begge land.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...