jiha Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Alle her på hjemplassen min sier det ikke er noe farlig. i tillegg er sykehuset to timer unna og svigers sier det ikke er bra for en baby å sitte så lenge i bilstol. vet ikke hva jeg skal velge.. er jo å enig i at det må jo være mye bedre for babyen å få ligge i baggen enn å halv ligge i en stol..
M@mm@ til gutt og jente Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Det er foreløpig ikke ulovlig her.Det er blitt det i Sverige.Så det er sikkert derfor folk sier det ikke bør brukes
SuperGlad Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 du kan fint bruke hardbag med nett så lenge det er godkjent. Jeg personlig synes ikke dette er god nok måte å feste et barn på. Hvis du tenker deg en kollisjon så er det jo ingenting som holder ungen din stabilt fast, men hindrer barnet i å falle ut av bagen (barnet treffer jo uansett siden i bagen hardt). 2 timer fra sykehuset er ikke så veldig ille for et engangstilfelle, ta et par stopp å ta babyen opp så han/hun får strekt litt på seg.
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 de bil-setene som er laget i dag er mye mer behagelig og sikker enn de var før i tiden og er mye mer sikker enn en bag. Du kan lese mer om det på trygg trafikk hvor det står mye grundigere beskrivelse, samt at de viser videoklipp hvor de har testet bag i nett i en kollisjon: http://www.tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2828
jiha Skrevet 28. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2007 Takk for svar=) men kom ikke opp noe på linken Mirabell83=(
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 Da prøver vi eeeeen gang til: http://www.tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2828 Funker det ikke nå så kan du jo selv gå inn på tryggtrafikk.no, og så er det noe som heter "barn i bil" hvor det ligger litt forskjellige tester og artikler=)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 Det er fremdeles lov til å bruke bag i bil i Norge, men det er jo en grunn til at det ikke er anbefalt da:) Du må tenke deg at det verste skjer, nemlig at du havner i en kollisjon på vei hjem fra sykehuset og babyen din blir skadet. Klarer du å leve med deg selv dersom du har valgt å legge babyen din i en bag istedenfor i en bilstol fordi det er bedre for babyens rygg den tiden dere sitter i bilen? Hvis du klarer å svare ja på dette spørsmålet så er det bare å gå for bag:o) Personlig hadde jeg aldri greid å leve med meg selv dersom noe skulle skjedd barna mine og jeg kunne hatt sikret de bedre (trenger ikke nødvendigvis å være i bil, men sånn generelt). Jeg setter også viktigheten av å ikke få store skader under en eventuell kollisjon høyere enn muligheten for ryggskader på grunn av sitting i bilstolen. Det kan selvfølgelig også hende at babyen blir skadet under en kollisjon selv om den sitter i bilstol, men da er den ihvertfall sikret på best mulig måte med tanke på skader:o) Lykke til med valget )
Synnøve_Solbakken Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 Babyer kan gjerne sitte 1-2 timer i strekk i bilstol, man trenger ikke pause hvis de virker fornøyde/sover. Du må ikke finne på å bruke nett... Hvis de på hjemplassen sier det ikke er farlig, så er det fordi det ikke er farlig dersom man IKKE krasjer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå