Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 jeg kjenner meg veldig godt igjen i mange innlegg her. Leggetid, pengebruk osv...Har to stebarn og ett fellesbarn. Pluss en på vei. For å være ærlig har jeg dårlig samvittighet når jeg tenker på stebarna mine. De er hos oss annenhver uke. Tror alle stebarn har det litt sårt inni seg, og derfor oppfører de seg ofte irriterende i våre øyne. Men det er ikke godt å føle seg mindre elsket, mindre del av familien og at de stadig kommer og drar igjen. Jeg oppfordrer oss stemødre til å tenke på disse små hjertene. Hva hvis det var ditt barn som måtte pendle mellom to hjem hele tiden? Ikke ha foreldre som elsker hverandre osv. Jeg oppfordrer ikke minst meg selv til å elske dem enda mer.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Elske stebarna mine? Hvordan er det mulig???? Det kommer jeg aldri til å klare...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Hvorfor skriver du innpå her egentlig anonym 16:07? Tror det er mange som sliter med dårlig samvittighet innimellom. Men jeg er blitt flinkere med tiden, og jentene til sambo vet de kan føle seg hjemme hos oss
DolphinGirl Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Jeg er ikke enig i at stebarna nødvendigvis ikke føler seg elsket selv om vi benytter dette forumet til å øse ut litt frustrasjon. Jeg mener bestemt at stebarnet mitt liker å være hos oss, alle øser kjærlighet over han og han føler seg elsket og ønsket! Jeg synes vi må få lov til å bruke dette forumet til å kunne få ut litt frustrasjon og noen ganger fortvilelse, uten at det betyr at stebarna våre ikke føler seg elsket. Kanskje vi til og med blir bedre steforeldre av å være her!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 det var ikke ment som kritikk av forumet. bare noen tanker...
Lassi83 Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Det innlegget fikk meg til å tenke.. Nei, det er ikke lett for de små heller. Pendle mellom to hjem osv. Jeg skal faktisk tenke mer slik.. Neste gang når noe irriterer meg med situasjonen, så skal jeg tenke på det du skrev. TAKK:)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 Vi har aktivt gått inn for å snu på den instillingen, med det resultat at våre stebarn ser på seg selv som heldige: - De har 2 sett foreldre de kan være hos (maser den ene vet de at de snart kan dra til den andre) - Siden vi bor i en sørlandsidyll er de alltid sikret flere ukers sommerferie på sørlandet hvert år (mor bor ikke ved sjøen) - De har gode venner både hos mor og far - De får alltid litt ekstra oppvartning når de kommer enten til oss eller til morgen. - Dessuten alt det materielle- nesten dobbelt opp med gaver, ferie osv.. - I tillegg har de en søster hjemme hos mor og en søster hjemme hos far. Blir de lei den lilles mas, kan de bare bytte søster litt. Ser man litt positivt på det, og med litt humor, har de det jammen ikke verst alikvel. Hvis alle forteller dem hvor slitsomt det er å bytte hjem hele tiden blir det nok ille også. Dette funker for oss iallefall. Lise.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå