Me & Ne Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Jeg skjønner at pappaen har krav på seks ukers pappaperm,men hva med fødselspermisjon? Finner ikke noe skrevet om dette.. Er det to uker de har krav på ved fødselen? Og hva med de som jobber fast turnus feks offshore,kan de komme hjem til termin? Hvor finner jeg mer om dette?
Baby nr3 ombord Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 De har krav på 2 uker etter fødsel ja. meir veit ikke jeg. Alt ettersom hvordan arbeidsgiver er å hvilken jobb, tror det er individuelt jeg.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Pappa har rett til 2 uker permisjon i forbindelse med fødsel, men det er opp til arbeidsgiver om han får lønn de to ukene. Tror ikke arb.giver kan nekte far å komme hjem til termin. Ellers så har han 6 uker, som er forbeholdt far, om han ikke tar de, mister dere de ukene, og mor har 3 uker før og 6 uker etter fødsel, som er forbeholdt mor på samme måte som de 6 ukene er forbeholdt far. De resterende ukene kan dere dele, og arb. giver kan ikke nekte dere å dele de ukene, evnt. at en av dere tar alle de. Men ta en tlf til nav å snakk med de.
Gjest Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Bare en liten ekstrakommentar. De seks ukene far har rett til er avhengig av at mor har hatt tilstrekkelig lønnet arbeid, ellers faller de bort. Men de to ukene ved fødsel har alle rett på (med eller uten lønn og da er det sin egen arbeidsgiver det kommer an på).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå