Gå til innhold

Gullfisker i bolle???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene ønsker seg fisk, skal jeg kjøpe bolle og gullfisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gullfisk nei. De er en ganske aktiv fisk som trenger god svømmeplass, å i en bolle vil de nok ikke leve lenge. Ikke slørhale heller. Men du må belage deg på arbeid da, det er mere arbeid med en bolle enn et lite akvarium. Hvis du bor ved Tropehagen zoo butikk så har de kampanje på små akvarium nå, det er med det meste der, blir faktisk ikke noe dyrere det enn en bolle. Penere er det også. Å så kan du kan du velge mellom flere typer fisk.

Skrevet

Neeeei. det blir lite og monotont for fisken. Det er veldig dekorativt, men for fisken er det bedre med større plass. Det stemmer forresten ikke at de har 3 sekunders hukommelse...

Skrevet

Jeg ville heller kjøpt et lite akvarium, fisk i bolle er på grensen til dyreplageri i følge min venninne som jobber i dyrebutikk..! Vi har et bittelite akvarium til lillegutt, som er enkelt å holde i stand, og bare en fisk til å begynne med.. :-)

Skrevet

Vi kjøpte et kids aquarium på ca 12ltr. Det var en pakke man fikk kjøpt på dyrebutikken med alt man trengte inkl 4 fisker. Betalte vel ca 1000kr. Fisk i bolle blir dyrt det og da man må betale for grus, plante, pumpe og varmer i tillegg til bollen og fiskene.

Skrevet

Hvordan steller du et slikt lite akvarium??

Skrevet

Du bar skifter litt av vannet innimellom, og om det blir skikkelig stygt vasker du bare over det... Vi tømmer det en gang ca hver 3. mnd, vet at man egentlig ikke skal gjøre det, men... Da vasker vi det, vasker steinene i bunnen og plantene og har oppi nytt vann... Veldig greit :-)

Skrevet

Du kjøper noe som heter slamsuger. Det er en slange med tut på. Så stikker du den nedi å rottere nedi sanden med den. Så renner møkka og vann ut. (du må suge litt i ene enden for å få vannet til å renne)

Ca 1/3 av vannet i akvariumet skal byttes ut ca 1 gang i uken. Du må ha et stoff oppi det nye vannet som fjerner klor og andre stoffer i vannet. Aquasana heter det, men det kommer på hvem som er produsenten til den, forskjellige navn til forskjellige produnsenter. Men sånt får du hjelp om i butikken.

Skrevet

Man skal ALDRI bytte ut ALT vannet. For da ødelegger du bakterikulturen som tar flere uker på å lage. Å det filteret som er i pumpa skal ikke vaskes i vasken, men i d møkkete vannet som du tømmer ut ved rengjøring.

Skrevet

kommer inn litt msn skriving ser jeg hehehe litt feil skriving...håper det går bra alikevel hehehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...