Gå til innhold

En haug med spørsmål (samme som flergangsf.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle virkelig IKKE tro at eg va flergangsfødende, sånn som eg spør og graver hele tia! :P

Men altså: Va hos legen idag, pga usikker kor langt eg e på vei. Ho tok en GU på meg, og klarte lissom ikke helt og bestemme seg for noe! Spurte om eg hadde bakoverliggende livmor. Og da sa eg nei. Ingen som har nevnt noe om det før iaf.. Så mumlet ho noe sånn som "kan være det som lurer meg". Javel? Ingen forklaring. Og så sa ho plutselig at livmora va forstørret på høyre side. 1.Ka vil det si? Altså, eg skjønner jo at det betyr at den e større der! Men, ka kan det komme av? 2.Og e det normalt? Har ikke vært snakk om noe sånn før. 3.Og går det an å plutselig få bakoverlent(eller e det det liggende det heter??) livmor? 4.Har det noe å si forresten?

Skal uansett på ul på mandag for å se kor langt eg e på vei. Siste spm! 5.E det vanlig, eller innvendig ul så tidlig? E da i alle fall 7 uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan svare deg på det siste spørsmålet om ikke annet : )

Så tidlig tar de innvendig ul. Det gjorde iallefall jeg da jeg tok ul sist, da var jeg 8 uker. Når man har passert 12 uker tror jeg de godt kan ta vanlig ul.

Lykke til, det blir sikkert spennende å finne ut nøyaktig hvor langt du er på vei!

Skrevet

Så tidlig som i uke 7 er det vanlig med innvendlig UL.

Har man bakoverlent livmor så har man hatt det hele tiden. Vet ikke hvor vanlig det er å opplyse om dette ved vanlig GU, men regner med man pleier å få vite det om man har det. Har ikke hørt noe om at dette skal ha noe å si på noen ting i svangerskapet.

Har ikke peiling på om det er vanlig at den er større på den ene siden... men kan jo tenke meg den kanskje er det hvis det er på den siden fosteret har festet seg.... hmm... Livmoren vokser seg jo stor over hele, babyen trenger jo hele plassen i magen etterhvert, så vil ikke tro det har noe å si.

Du får vite hvor langt du er på vei på UL, lykke til:)

Skrevet

E jo rart at ho ikke har nevnt bakoverlent livmor de to andre gangene eg har vært gravid da? Mente også at det va noe man hadde, ikke fikk.. Jaja. Får spørre han gynekologen. Har brukt han de andre gangene.

Tusen masse takk for svar! :)

Skrevet

mener jeg har hørt at 1/5 ar bakoverbøyd livmor.

Jeg fikk beskjed om det første gang jeg var til GU.

De sier at det kan av og til ta litt lengre tid før man blir gravid.

Og at man KAN bli mer plaget av bekkenløsning under sv.skapet.

så ingen grunn til å fortvile ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...