Gå til innhold

Bekkenløsning trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan forklare hvordan det hvar for dere, eller noe om hvordan det starter. Har begynt å få ganske store smerter til tider i øvre del på rumpa .Ei som sa at bekknet er der noen som vet? Mitt først svangerskap så har ikke noe erfaring

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har smerter i setemusklene og området omkring korsrygge, samt nedover begge lårene. mest i setemusklene da.

hos meg er smertene muskulære. har ikke så mye smerter i selve bekkenet, men fordi bekkenet er slarkete så jobber musklene rundt mye hardere for å holde ting på plass - derav smertene mine!

Bruker bekkenbelte for å holde ting mer samlet, og det hjelper mye.

Bruker også krykker for å avlaste avlaste musklenenår jeg går mye

Skrevet

jeg hadde ikke muskulære smerter, men vondt bak i korsryggen og ned mot rumpen. smertene gikk også fra hoften og helt ned i knærene.

det var vondt å stå, gå, sitte normalt (måtte ligge i sofaen for det meste ;) )ligge på rygg, mm..

tror jeg hadde ganske kraftig bekkenløsning, men legen min (en mann selvfølgelig) nektet å gi meg full sykemelding. som et resultat av dette kunne jeg til tider ikke gå. ikke pga smerter, men fordi beina mine rett og slett sviktet.

så pass på deg selv, hold beina samlet, sov med en pute el. dyne mellom beina, ikke snu deg (altså kun overkroppen) med mindre du er absolutt nødt, og ikke løft tunge ting..

tenk over absolutt alle bevegelser du gjør, og hør på kroppen din (gå hvis det er best, og sitt/ligg hvis det er best, det varierer jo fra person til person).

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...