6789101112 Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Hei. Ser du studerer PPU. Nå vet ikke jeg noe om deg, men jeg har tenkt å ta PPU samtidig som jeg har barselsperm. Studere på deltid. Har du noe erfaring fra dette?
Gjest Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Jeg tar PPU deltid nå, er på andre året (3 semester) og er ferdig til våren. Men jeg har ikke permisjon da, den har min mann overtatt, dog i praksis så er jeg jo likevel hjemme omtrent hver dag. Akkurat nå synes jeg det er slitsomt. Mini (2,5 måned) ble ikke den rolige sovebabyen vi hadde bestilt, men har vært urolig og krevd å bli bært/holdt i armene nesten hele tiden på dagtid siden han var nyfødt og i tillegg blir det jo lite søvn om natten. Så det blir så som så med lesing og oppgaveskrivning nå, men det går da. Det studiet jeg tar er delvis nettbasert og delvis basert på seminarer, dvs at jeg må reise til studiestedet på seminarer ca 10 ganger pr år og siden jeg bor lang unna (ca 4 timer) blir det noen drøye turer og jeg må nå skulke to seminarer pga at mini er så liten. Hadde ham med på ett og det var sliiiiiitsomt! Aldri mer! Men dette er jo kun i denne fasen når mini er så liten da at det er slitsomt og studiet strekker seg tross alt over 2 år så man får jo gjort det en må underveis likevel :-) Mot slutten av studiet er jo mini blitt så stor at han skal i barnehagen noen få dager i uken også og da regner jeg med å få gjort mye før eksamen av lesing. Utover oppgaver og lesing kommer også tilsammen 12 ukers praksis. 6 uker pr studieår. Da må en være innom både grunnskolen og videregående skole, men det er jo bare kjempegøy da. Jeg hadde 6 ukers praksis på vidergående når jeg gikk gravid med mini og jeg storkoste meg :-) Nå skal jeg ha 3 uker når mini er ca 4,5-5 mnd og når han er ca 8,5-9 mnd på ungdomskole. Da kommer pappaen til å ha mini hjemme. Du må ha lykke til om du velger studiet!
Pysa Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Jeg blander meg inn her. Jeg tok det på deltid i Oslo, ved universitetet. Fødte rett etter studiestart. Det gikk veldig fint. Møtte stor forståelse bl.a. i praksis, da jeg fikk ammefri midt på dagen. Og jeg var ikke den eneste med stor mage eller liten baby. Det er jo mange som får barn når de er ferdig med graden, så for dem som organiserer ppu rundt omkring, er nok dette en vanlig situasjon. Og de sa de var kjempestrenge på alt mulig på infomøtene, men i virkeligheten var det veldig greit å få tilpasset det så ting gikk glatt. Lykke til! Det er sinnsykt deilig å bli ferdig med ppu!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå