Gå til innhold

flere enn meg som sliter med hodepine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 15+5. de siste par ukene har jeg hatt så å si konstant hodepine. den kan sitte og dunke i tinningene, eller toppen av hodet mot panna. vært hos legen to ganger, og blodtrykket og urinen er ok. men er kjemperedd, har aldri før hatt så mye hodepine og det hele tiden. tar paracet en sjelden gang, når jeg ikke klarer smertene mer og den tar toppene. har vondt også på natta. fått beskjed å slappe av,men ikke lett når jeg er så bekymret for om dette er normalt.

trenger gode råd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også sånn. Men var ikke noe galt, er normalt for noen å ha mye vondt i hodet. Jeg har aldri hatt NOE vondt før, men masse nå. Tror det skal hjelpe å drikke masse vann, merker hvis jeg har glemt det en dag blir d verre. så du får prøve på det :o)

Skrevet

Hos meg er det akkurat likt! (Er 14+4)

Jeg har vært plaget med migrene, men har ikke hatt anfall på 5-6 år. I dette svangerskapet har den imidlertid kommet tilbake for fullt. Har vært plaget med hodepine nesten fra dag 1, men for en ukes tid siden fikk jeg skikkelig 3-dagers migrene, hvor jeg ble liggende til sengs. Kan ikke engang ta medisiner... Fikk det igjen i dag, men litt mildere. Når jeg ikke har migrene har jeg altså hodepine.

Det eneste som hjelper (litt) er å drikke vann og ta magnesium. Magnesium gjør at muskulaturen mykner, men hjelper ikke på migrene.

Lykke til, det er iallefall helt normalt!

=)

Skrevet

Er visst mange gravide som sliter med mer hodepine enn vanlig. Jeg har også migrene til vanlig. I dette sv.skapet har jeg hatt mye vondt. Problemet er jo at man ikke kan ta annet enn paracet.

Jeg regner med at du har sjekket blodtrykket ditt. Høyt blodtrykk kan jo gi hodepine. Ellers er det VIKTIG å få i seg nok vann.

Dolly Duck: Vet du hvor mye magnesium man kan ta i døgnet når man er gravid? Jeg pleier vanligvis å ta 600 mg, tar nå bare 300 mg.

Skrevet

AAaah....vondt i hodet ja!!!!....& tett nese hele tiden....sukk,kjedelig...men får håpe at det gåt over en eller annen gang :)...vet dere...har hørt at om du har mye vondt i hodet,ja da blir det GUTT :)))))

Skrevet

Jeg har også mye vondt i hodet, og jeg venter en gutt:)

Skrevet

slet veldig med det selv og har aldri hatt det før graviditeten. gikk en tur til legen og fikk henvisning til fysioterapeut. det var spenninger i triggerpunkter, kjeve, rygg og nakke som forårsaket det for min del. har hatt tre behandlinger nå og er ikke det minste plaget lenger:)

lykke til og "god bedring"!

Skrevet

Uff.vet akkurat hvordan du har det...

Slet veldig mye med hodespine i forrige svangerskap, hadde håpet å slippe det denne gangen også, men den gang ei.. På lørdag kom den smygenes...Er så vondt...

Akkurat nå er jeg sykemeldt av andre årsaker men håper pinen gir seg snart og jeg får kommet meg på jobben igjen...Hvis det ikke gir seg, så tror jeg skal be om 50% sykmeldig...hadde det sist også...jobber i butikk og der trenger man som regel å tenke litt...hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...