Gå til innhold

Dette med separasjon og skilsmisse


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift med en mann som har vært gift før. Han og X tok ut separasjon men skilte ikke seg formelt før mange år senere. De bodde aldri sammen etter separasjonen. Jeg leser at separasjonen bortfaller eller 1 år - da er de i følge alle papirer gift for offentligheten.

 

Dette vil få innvirkning på min ektefellepensjon hvis skilmissen deres blir datert til den faktiske dato for innvilget skilsmisse. Min mann mener derimot at den har tilbakevirkende kraft til separasjonsdato.

 

Det verste er nok at jeg føler ubehag i ettertid at jeg har vært samboer med en "gift" mann - riktignok på papiret, men ekkelt okke som.

 

Er det noen av dere som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter det jeg har skjønt, da mine egne foreldre separerte seg, så må man være separert i ett år før man kan ta ut skilsmisse. Men du kan være separert lengre enn det om man ønsker..

Mine foreldre tok ikke ut skilsmisse før etter fem år etter at de flyttet fra hverandre.

Så tror ikke du skal bekymre deg for mye :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...