Dibber Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Vi skal flytte fra nord til sør (langt) og jeg har nå vært på et jobbintervju der nede. De betalte billetten. Dette er en 50% stilling, har ikke fått svar på om jeg har fått den. Skulle ringe meg i løpet av første halvdel av denne uka. På lørdag fikk jeg innkallelse til et annet jobbintervju. Det er en jobb jeg gjerne kunne tenke meg, 100%. Men er det dumt å takke nei til det første tilbudet, de betalte jo tross alt flybilletten min... Og evt hvor lang betenkningstid ka jeg be om hvis de tilbyr meg jobben??
Helnøtt med spire:) Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Det er kun du som vet hav du vil. Du må følge din indre stemme. Vær egoistisk, det er ditt liv vi snakker om:) Ta den med 100% om du får den
VinterSol+2 Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 du er vel ikke den eneste som har vært på det jobbintervjuet? klart, dersom de betaler flybilletten, har de nok ekstra lyst på nettopp deg, men du har ikke lovt dem noenting. ang hvor lang betenkningstid du kan ta deg, vet jeg jammen ikke, men jeg dytter litt for deg, iallefall..
Gjest -<<- Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Selvsagt kan du takke nei om du får et bedre tilbud. Hør med dem når de behøver et svar, og si at du gjerne vil ha "noen dager" - det er et fleksibelt begrep.
Dibber Skrevet 28. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2007 Takker for svar. Er i villrede her, har søkt mange jobber, og det første tilbudet er vel ikke alltid det beste... Jeg tror det at jeg takker ja til den 50% stillinga hvis jeg får den og så får jeg gå på jobbjakt når vi er kommet oss på pass der nede... Litt vanskelig dette... Er det forresten ok å ringe å si at man ikke kommer på intervju??
peonererfine Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 Hvis du får den, be om 2-3 dagers betenkningstid, hvis dette er nok til at du rekker å komme deg på intervj. på den andre stillingen. og får følelsen av om denne er bedre for deg/sjanse å få den.
Gjest -<<- Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 Klart det, bare å si at man har fått et tilbud og at stillingen ikke lenger er aktuell, det. Men du bør vel tenke gjennom hvorvidt 50 eller 100% stilling er det du vil ha, forskjellen er temmelig stor. =)
Dibber Skrevet 28. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. august 2007 skal på det andre intervjuet mandag i neste uke. Blir det for lenge? Får vel ikke svar samme dagen så da kan det jo bli lenge å vente...
___ Skrevet 28. august 2007 #9 Skrevet 28. august 2007 Et jobbintevju er ikke bindende for deg på noen måte. At de betalte biletten betyr ikke noe. Ta den jobben du har lyst på, men hvis du har bestemt deg bør du gi beskjed så fort du kan, sån for høfflighets skyld. Du kan jo også gi beskjed om at du vurderer en 100% stilling. Kansje de er så ivrige etter å få deg at de kommer med et bedre tilbud. Du kan altids be om noen dagers betenkningstid, men så veldig lenge tror jeg ikke du kan forvente at de holder jobben åpen. De må jo eventuelt ansette en annen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå