Gå til innhold

Gode tips for tørre linser pga p-pillebruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at linsene blir tørre nå som jeg har begynt på p-piller igjen... Men er det noen tips for å holde de mindre tørr??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan få kjøpt sånn liten flaske med dråper for å våte øynene.. ring å spør der du kjøper linser

Skrevet

Har prøvd Yasmin før, og reagerte med voldsom kvalme på de, så de kan jeg ikke bruke... Legen min anbefalte Cerazette, eller spiral.. I følge henne var det ingen poeng i å gå tilbake til de "gamle" typene p-piller, da disse nye var myyye bedre... Aner ikke om det stemmer, men akter å prøve Cerazette en stund hvis tørre linser blir eneste bivirkning. Har jo briller også som jeg kan bytte med, så det må vel gå greit:)

Skrevet

Jeg tenkte på linsemerke, da. =)

Men jeg har forsåvidt heller aldri opplevd tørre øyne ved p-pillebruk, men jeg brukte trionetta og de finnes vel ikke lenger tror jeg.

Sånne dråper som nevnt nedenfor hjelper jo også littegrann, om enn gjerne kortvarig. Hva slags linser har du?

Skrevet

Har Acuvue Oasys, 2-ukerslinser, så de skal jo slippe bra med oksygen gjennom! Har ikke vært plaget med disse før, så mistenker jo at p-pillene har litt skyld ja.. men skal la det gå en stund, og så kan jeg prøve sånne dråper:)

Skrevet

jeg bruker forresten focus day& nigth linser.. gjerne du kan prøve de, jeg har alltid hatt problem med tørre øyne og har prøvd en del linser. de funker bra,har brukt de flere år nå. Det er månedslinser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...