Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 3år og får penger fra NAV som aleneforsørger. Jeg studerer over nett og er ikke i jobb!

Jeg har hadd kjæreste i 1år og vi blir snart samboere. Men vi har lyst på barn sammen, men jeg vet ikke helt hvordan det blir økonomisk sett!? noen som vet hva jeg har krav på ? evt. om jeg i det hele tatt har krav på noe som helst når vi blir samboere og jeg ikke er i jobb selv om vi skulle få barn??

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn som reglene er nå, kan du få støtte i 12mnd etter at dere har blitt samboere. Om/når dere får felles barn vet jeg ikke hvordan reglene er....

Skrevet

det er bare tull. det er ikke sånn at du får dekket de 12mnd. jeg gikk igjennom det samme og fikk en mnd ekstra.Da blir det vanlig vist han jobber og du studerer forsørger han deg,Du mister overgangstønad og sitter igjen med bidrag,barnetrygd og kontantstøtte.(og evt skoletillegg??)

Skrevet

jeg var alene i ett år med et barn, gikk på skole over nett og ble samboer og mor.

jeg hadde overgangsstønad, stipend, tilsynstillegg og dobbelt barnetrygd. Ale beholdt jeg til inntil 12 mnd etter begynnende samboerskap, men jeg fikk barn før det så de forsvant den måneden barnet ble født.

så det er IKKE tull...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...