Gå til innhold

Hvordan hadde din mor det i forbindelse med graviditet og fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at det jeg har lurt på i forhold til strekkmerker, kvalme, sv.forgiftning, fødselsforløp osv....har vært ganske likt som hos min mor.

Har dere andre erfaring med at dere har fått de samme plagene/ lik fødsel ( rask/ sein fødsel) som deres mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mamma fikk svangerskapsforgiftning med meg og den minste broren min. Fikk også det når jeg gikk gravid. Vi har begge blitt satt igang noen dager etter termin, og begge fått de "kjempe fine" strekkmerkene våre... så ganske likt egentlig

Skrevet

Jeg begynte på samme måte som min mor, hun var aldri kvalm og det var ikke jeg heller (minimalt). Derfor ble jeg jo så glad når hun fortalte at hun ikke hadde et eneste strekkmerke etter 3 barn, og heller ikke vært plaget av bekkenløsning. Tror du ikke jeg har fått begge deler....så det stemte dessverre ikke på meg! :(

Skrevet

Mamma påsto at det å føde, det var som å gå på do en litt vanskelig dag : ) Vet ikke om jeg var heeeeelt enig i det gitt!!!! Men, ellers ganske likt med null strekkmerker og i veldig fin form.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Veldig ulike førstesvangerskap. Hun sleit ikke noe som helst med kvalme, og jobba i 2-3 jobber helt til hun "måtte" ut i permisjon...hun har en nokså sterk arbeidsmoral, så hun skulle nok ha roa seg ned litt, men bekkenet hennes greide seg det, selv om hun har sagt at hun hadde smerter. Ingen strekkmerker heller...i alle fall kunn veldig lyse og tynne.

Jeg derimot var kvalm i 6-7 mnd, og sleit med bekkenløsning på slutten, og måtte holde meg i ro, og fikk masse strekkmerker. Mamma fikk bare meg, mens jeg venter andremann nå, og det her svangerskapet har ikke vært fullt så ille heldigvis.

Hun hadde en grei fødsel, noe jeg også hadde, bare min gikk mye fortere!:P

Skrevet

Jeg og min mor har hatt forholdsvis like svangerskap, men det har også vært forskjeller. Det er jo i seg selv ikke rart. Mange gravide opplever jo store forskjeller på sine egne svangerskap, og da blir det naturlig at det kan være forskjell mellom mor og datter. :)

Jeg krysser fingrene for at en av forskjellene mellom meg og min mor skal være at vi har veldig forskjellige fødsler (og at jeg føder tidlig!). Min mor måtte trykke ut unger fra 4 til 4.5 kg. Usj. Håper min baby er mer rundt gjennomsnittet.

Skrevet

Både jeg og mamma var så "heldige" å ha ekstrem svangerskapskvalme:o/ Ingen av oss har fått strekkmerker - men der stopper likhetene...hun fikk små barn tre-fire uker før termin, mens jeg fikk først en gutt på 3770g fem dager etter termin og så en jente tre dager etter termin (3350g). Jeg og min søster var begge 2400g og 45 og 47 cm. Hun hadde liten mage uten fødsesstripe - jeg hadde stor mage begge ganger med fødselsstripe. Jeg fikk bekkenløsning i sist svangerskap, mamma hadde aldri antydning til dette. Jeg hadde masse blødninger i begge svangerskap - mamma hadde ikke dette.

Mammas fødsler startet begge med vannavgang - jeg ble født 3 timer etter og min søster kom 2 timer etter vannavgang...

Min første kom til verden med hastesnitt etter 18 timer med rier...

Andremann kom til verden etter ca 9 timer med rier og 4 timer etter at vi kom inn på sykehuset.

Skrevet

Her i gården er det ikke mye likt mellom meg og min mor....

Vi ligger ganske likt når det kommer til strekk-merker og størrelsen på barna, det er vel det eneste.

Alt annet er som dag og natt...

Skrevet

Min mor hadde 3 lette svangerskap og 3 lette fødsler.. fra første rie til jeg var ute gikk det 1 og en halv time.. så hååååper jeg arver det!!:)

Hun var aldri kvalm når hun var gravid.. det har heller ikke jeg vært.. hun fikk ingen strekkmerker og la ikke på seg mye... jeg har fått masse strekkmerker og lagt på meg 27kg.. så det er litt forskjellig!

Skrevet

mora mi hadde det veldig lett i alle 3 svangerskap.ingen kvalme,ingen bekkenløsning,lite strekkmerker,la på seg 12 kg på alle 3 og lette fødsler.jeg hadde det fint til jeg var 7 mnd,bekkenløsningsmerter,la på meg 30 kg og strekkmerker til 1000 samt en "denkjentejegfødsel"... jeg venter nr 2..

Skrevet

Mamma var frisk gjennom begge sine svangerskap med meg og søstra mi, jeg var 3640 g da jeg kom til og lillesøstra mi var 4270 g da hun kom til. Hun ble tatt vannet da hun skulle ha meg på termin og da gikk det 3,5 time til jeg ble født. Jeg var frisk gjennom hele svangerskapet med min lillegutt og han var 4050 g ved fødselen. Det gikk 5 timer fra riene startet til lillegutt kom ut. Jeg er nå gravid igjen og kvalm og sliten dagen lang. Så her er jeg hverken lik min mor eller meg

Skrevet

Vi har hatt det ganske så likt, ihvertfall med tanke på mitt første svangerskap. Vi var begge kvalme i 9 mnd, begge hadde veldig små mager, begge gikk over tiden, og ingen har fått strekkmerker. Min søster har også hatt det likt. Eneste forskjellen med meg, var at jeg fikk en del vann og høyt bt på slutten, det opplevde verken moren min eller søsteren min.

Skrevet

Har hatt et helt ulikt svangerskap enn min mor så langt i allefall (er i uke 23). Mamma var kvalm i alle ni måneder, og hun kastet opp konstant. Hun fikk strekkmerker så fort som i uke 12, og jeg har enda ikke en enste strekkmerke. Hun var stor og rund, jeg er listen og spiss (magen). :)

Mamma hadde høyt blodsukker i alle svangerskapa sine, og høyt blodtrykk, jeg har normalt med blodsukker og lavt blodtrykk! :-)

Ganske ulikt ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...