Gå til innhold

Skrikemetoden/Ferbers, spr til dere som har brukt den.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skrek barnet ditt første kveld, 2.kveld, osv? Hvor mange kvelder gikk det før barnet la seg å sove av seg selv?

Vi har planer om å prøve metoden, men kvir oss litt, ikke gøy å se barnet sitt skrike når man kan trøste.. Men vi vet ikke hva anna vi kan gjøre. Har prøvd alt, men hun vil ikke sove uten pupp eller byssing, er nå 11 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt den tre netter nå. Første natta ble det en del skriking. Han ble skikkelig sint og gråtenble deretter. Han sovnet som regel etter noen ganger inne, men våknet raskt igjen.

Den ande natta våknet han sjeldnere og sovnet raskere. Tredje natta våknet han en gang og sovnet igjen etter en gang inn. Så dette funker flott.

Han får myyyyye kos på dagen og sover nå også bedre på dagen. Han er mye bedre humør, vi har fått en helt ny unge.

Gjør det dere klarer og lykke til. Vi brukte ikke lenger intervaller enn 7 minutt, sunes det var nok. Om han hadde reagert med enorm gråt og oppkast, hadde vi stoppet med en gang.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Tror vi begynner i natt, er klar for å ta nattesøvnen tilbake!!

Skrevet

Vi prøvde den da jenta var 5 mnd og jeg vil absolutt anbefale den. Hos oss tok det 25 min første kvelden (må innrømme at jeg sprakk litt da, etter 25 min satte jeg meg ved sengekanten, da sovnet hun.)

2. og 3. kveld ingen skriking. 4.kveld skriking i 8 min. 5. kveld ingen skriking. Kan jo være at det ble så lite skriking siden hun er såpass liten. Nå kan vi bare legge henne rett ned. Tidligere brukte vi ofte bortimot en time på å få lagt henne om kvelden. Jeg kan være uthvilt mamma for datteren min om dagen i stede for.....

Skrevet

Hei!

Vi har og brukt den, og hadde det omtrent som somm@r.

Det er bare å bite sammen tennene, det er verdt det!

Gutten vår blei en mye mer fornøyd gutt på dagtid, og det fordi han sov godt om natta og var uthvilt.

Lykke til!

Skrevet

Jeg vil IKKE anbefale den! Jeg blir så lei meg hver gang jeg hører om denne metiden

Ferber har jo selv gått bort ifra den.

Dette er ingen metode. Barnet trenger vaner,

DET SAMME SKAL SKJE HVER KVELD ,

SLIK AT BARNET FORSTÅR AT DET SKAL SOVE NÅR MAN GJØR DET SAMME "RITUALET" HVER KVELD!

Dette har jeg gjort. Vi har prøvd Ferber uten held.

Nå kan vi gå inn og ut og plutselig sovnet ungen selv, uten et knyst!

INGEN BARN BØR LIGGE Å VRÆLE, I MER EN 5 MIN, UTEN TRØST.

Nå er barnet mitt 1 år!

Vi har bysset,sittet ved sengen,stått ved sengen og nå går vi ut av rommet og lukker døren. Hvis han ikke er rolig med en gang,går jeg inn igjen og legger ham ned,går ut igjen. Dette kan jeg gjenta noen ganger om han ikke er klar for å sove. Han legger seg selv ned noen ganger også. Han vil bare at jeg skal være der,til han er klar og rolig. Kosegutten min!

Helt fantastisk å ikke måtte bruke denne såkalte skrikemetoden.

Hvis dere ikke ser annen utvei en "skrikemetoden" Er det svært viktig med ekstra mye kos på dagtid! IKKE LA DET GÅ MER EN 5 MIN MED VRÆLING! Vær så snill! Lytt til kroppen din! Er dette riktig?

Hvis dette ikke hjelper ville jeg oppsøk dette forumet:

tettinntil.no(bær barnet tettinntil hvor det hører hjemme) og eller ringblomst.no(nettverk for nære foreldre)

Lykke til!

Skrevet

Jeg må svare deg, mama2Ida%Ivar. Selvsagt er dette siste utvei. Hun har hatt de samme leggerutinene siden hun var 4,5mnd, vi gjør det samme vær dag etter middag. Spiser til sine faste tider, får pupp til fast tidspunkt, bader nesten vær kveld og blir lagt ved ca samme tidspkt, kl 7, tidligere hvis hun gir uttrykk for å være trett. Hun har vært vanskelig ¨å få til å sove hele livet.

Jeg vil på ingen måte finne meg i at noen får meg til å føle meg som en dårlig mor bare fordi jeg vil prøve ut Ferbers metode.

Vel er jeg ikke glad i at hun skriker og jeg kommer til å gå inn til henne ofte, mulig vi til og med ikke klarer å gjennomføre, men vi MÅ prøve, vi har prøvd den soft-metoden og det funker ikke, det er like ille nå og vi har prøvd lenge! Dersom det ikke er bedring etter et par netter, så kommer vi selvsagt ikke til å presse på. Hun får supermye kos i dag og skal få det de neste dagene.

HI

Skrevet

Skjønar at eg er ei fæl mor som lar ungen min gå gjennom ferber, me byrja i gårkveld og han skreik i 1t40min før han roa seg. Me gjekk inn til han annankvart, tredjekvart minutt heile tida og roa han ned. I natt vakna han berre ein gong, i motsetning til elles, kor han vaknar 4-7 gonger. Han var sikkert utsleten, stakkars. Det var ikkje med lett hjarta me gjekk gjennom det, men me må gjera noko for å klara å vera gode foreldre også på dagtid. Dersom det ikkje har betra seg mykje i kveld, så kjem me nok til å revurdera det.. Klarar ikkje sjå på at han skal skrika så lenge i fleire dagar, stakkars engelen min. I dag har han fått masse kos og eg avlyste alle avtalar for at eg og han skulle kosa oss skikkeleg saman, Hatt ein kjempefin dag og han har sove betre i dag enn på lenge. Håpar på betring i heimen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...