Gå til innhold

Tror dere vi klarer dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har endelig funnet oss hus, og har fått lån på 1,5 mil.

Vi må da betale ned enten 11 000 i mnd på lånet fra begynnelsen av, eller vi kan betale 9000 kr i mnd de første 5 årene eller hva det nå er.

Ingen av oss har utdannelse, men mannen min jobber fulltid, og tjener 146 kr timen.

Jeg jobber deltid (har bare 24% fast, men tar litt ekstravakter når de trenger folk). Jeg tjener bare 120 kr timen.

Vi får barnetrygd for 3 barn, og kontantstøtte for ett barn frem til hun blir 3 (nå er hun ca 1,5 år).

Tror dere vi klarer dette? Jeg skal prøve å jobbe så mye jeg kan, men er jo ikke sikkert jeg får så mye vakter, siden jeg ikke har mer fast.

Mannen får utbetalt alt mellom 14-18 000 i mnd, og mine lønninger ligger på mellom 5 og 10 000 kr i mnd.

Jeg er drit skeptisk til dette, men er jo samtidig overlykkelig over at vi endelig har fått lån og endelig funnet hus!!!

(hus er jo dyrt for tiden, men vi var kjempe heldige og fant en fyr som ikke orker styret med å legge huset ut for salg, og vil bare kvitte seg med det så fort som mulig, så vi får det for takst pris)

Dette ble visst litt langt, men jeg ville bare høre hva dere syns, om dere tror dette er mulig for oss..

Og er det normalt å betale så mye i mnd ned på et lån på 1,5 mil?

Tusen takk for svar, hvis noen gidder..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal da vel gå greit. Har du ikke mulighet til å få en annen jobb fast?

Skrevet

Det er litt vanskelig, siden jeg ikke har barnehage til yngstejenta.

Jeg må være hjemme med henne på dagtid. De to eldste går i barnehage 3 dager i uka.

Det som er greit med denne jobben er at jeg kan jobbe kvelder og helger, for da er mannen hjemme og tar seg av ungene.

Men jeg skal prøve å mase litt mer på de om å gi meg en høyere fast stilling..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...