Gå til innhold

Jeg-en utilstrekkelig mamma :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet her tidligere at snuppa på 19 mnd har astma. Det har hun hatt siden hun var 5 mnd, fått god oppfølging av både fastlege og spesialist på strømmen barnelegesenter. Jeg er selv sykepleier og jobber med barn så frem til det siste nå har dette gått som en drøm.

Men riktige doser av Ventoline/Flutide har hun vært tilnærmet symptomfri og bare kastet opp slim en gang i blant og har sjelden natthoste lenger.

De 2 siste mnd har vi måttet øke til Flutide 250mikrogram/dose x2, noen ganger x3 og Ventoline 0,2mg/dose x4 som grunndose. Og på dette behandlingstrinnet har vi nå ligget fast i 6 uker ca. Kommer oss ikke ned igjen.

Men nå kaster hun opp uten forvarsel 1-3 ganger per dag. Har gjort det i en 5-6 uker nå. Som regel noe hoste i forkant, men noen ganger kommer det bare også.Matlysten hennes er dårligere, veksten har stoppet opp. Har vært på helsestasjonen og målt/veid. Og natthoste med brekninger :-( Ikke vil hun sove heller, blir helt vil når vi skal legge henne. Og det er uanlig til henne å være. Holder vi rundt henne, kjenner vi maten går opp og ned fra magen til øverst i halsen :-(

Var hos lege i går og nå skal vi inn på sykehuset. Det kunne være alt fra undermedisinering av astma`n til bivirkninger av medisinene hun går på for astma`n. Som vi da heller ikke bare kan slutt med. Eller det kunne være mage/tarm problemer eller allergier.

Tankene mine er innom alt fra refluks, melkeallergi/intoleranse, underbehandling eller bivirkninger av flutide/ventoline.

HERREGUD! Jeg er sykepleier, jobber med barn og klarer ikke å stoppe problemene for min egen datter engang :-( For en håpløs mamma jeg er:-(

FY søren for et syteinnlegg dette ble, måtte bare få litt ut her. Er på gråtens rand hele tiden om dagen. Synes så synd på den lille snuppa mi. Men hun ser jo kjernesunn ut :-) Smiler og er blid, og leker som en liten engel.

Noen som har lignende erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaringer dessverre. Selv om du er sykepleier så er du da ikke noe dårlig mamma fordi du ikke finner ut hva som feiler barnet da ;o)))

Du har da gjort som du skulle ;o)))

Tenk positivt du ;o)

En klem fra meg

Gjest otilie79;)
Skrevet

Vi føler vel alle at vi ikke strekker til til tider:)

Er helt sikker på at jenta di ikke kunne fått en bedre mor, du gjør så godt du kan, hadde du kunnet bedre hadde du gjordt det, det tviler jeg ikke for:) Vi er bare mennesker, husk det!

Og at jenta di er blid og fornøyd er et veldig godt tegn:)

Skrevet

Stakkars snuppa di, og stakkars deg....

Selv om du er sykepleier kan du ikke gjøre alt desverre.

Du er der for henne, du gjør alt du kan for henne, du gjør det en mamma kan.

Du er på ingen måte en utilstrekkelig mamma! Du er en god mamma som gjør alt i sin makt.

Men skjønner at det må være grusomt.

Kast de vonde følelsene ut med søppla hver kveld, du kan ikke gjøre mer enn du gjør. Ikke plag deg selv med dette.

Håper dere finner ut av det så snuppa di får det bedre.

Klem fra

Skrevet

Takk for svar og klemmer, da tippet dere meg elegant over i stortuting. Hehe, fysj som jeg ser ut her jeg sitter..

Nei, vet jo alt selv om jeg er sykepleier så vet jeg lagtifra alt. Men føler at jeg burde klare å sortere symptomene for å se en løsning. Men det er vel det vi har leger til? ;-)

Gleder meg helt sinsykt til å komme på sykehuset for å få noe hjelpe!

Skrevet

Hei! Vet godt hvordan du har det.

Jeg er omsorgsarbeider.

Elstde jenta mi var mye syk fra hun var 1 år.

Hun har astma kastet ofte opp slim om natta.

Brukte paraprat på det verste

Hadde den enn infeksjonen etter den andre.

Du er ingen dårlig mor. Du gjør så godt du kan.

Jenta mi ble mye bedre et hun fjernet mandla da hun var 4 år.

Har nesten ikke hvert syk siden er nå 7 år.

Får håppe dere finner ut av det.

Sender deg en stor klem

Skrevet

Takker for klemmene jeg fikk tidligere i dag :-) Det gjorde godt!

Snuppa løper rundt meg her og sier mamma mamma komme, og da er det godt å smile litt :-) Hun er jo så nydelig(helt objektiv selvsagt :-) ).

Men dytter for å høre om det er noen andre her ute med tilsvarende erfaringer??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...