Gå til innhold

Jeg-en utilstrekkelig mamma :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet her tidligere at snuppa på 19 mnd har astma. Det har hun hatt siden hun var 5 mnd, fått god oppfølging av både fastlege og spesialist på strømmen barnelegesenter. Jeg er selv sykepleier og jobber med barn så frem til det siste nå har dette gått som en drøm.

Men riktige doser av Ventoline/Flutide har hun vært tilnærmet symptomfri og bare kastet opp slim en gang i blant og har sjelden natthoste lenger.

De 2 siste mnd har vi måttet øke til Flutide 250mikrogram/dose x2, noen ganger x3 og Ventoline 0,2mg/dose x4 som grunndose. Og på dette behandlingstrinnet har vi nå ligget fast i 6 uker ca. Kommer oss ikke ned igjen.

Men nå kaster hun opp uten forvarsel 1-3 ganger per dag. Har gjort det i en 5-6 uker nå. Som regel noe hoste i forkant, men noen ganger kommer det bare også.Matlysten hennes er dårligere, veksten har stoppet opp. Har vært på helsestasjonen og målt/veid. Og natthoste med brekninger :-( Ikke vil hun sove heller, blir helt vil når vi skal legge henne. Og det er uanlig til henne å være. Holder vi rundt henne, kjenner vi maten går opp og ned fra magen til øverst i halsen :-(

Var hos lege i går og nå skal vi inn på sykehuset. Det kunne være alt fra undermedisinering av astma`n til bivirkninger av medisinene hun går på for astma`n. Som vi da heller ikke bare kan slutt med. Eller det kunne være mage/tarm problemer eller allergier.

Tankene mine er innom alt fra refluks, melkeallergi/intoleranse, underbehandling eller bivirkninger av flutide/ventoline.

HERREGUD! Jeg er sykepleier, jobber med barn og klarer ikke å stoppe problemene for min egen datter engang :-( For en håpløs mamma jeg er:-(

FY søren for et syteinnlegg dette ble, måtte bare få litt ut her. Er på gråtens rand hele tiden om dagen. Synes så synd på den lille snuppa mi. Men hun ser jo kjernesunn ut :-) Smiler og er blid, og leker som en liten engel.

Noen som har lignende erfaringer??

Videoannonse
Annonse