Gå til innhold

Når begynner man m middagsglass og hvor ofte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å gi grøt, tredje dag i dag.Er d nødv. m middagsglass etterhvert, er d nødv. i det hele tatt? Når er d da evt. aktuelt å begynne m middagsglass, og evt. fruktglass etc...(Vet at d er angiv. av mnder på glassene...)Hvor ofte spiser de da grøt og hvor ofte glass...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan begynner når du vil men hvorfor ikke bare gi litt av deres egen middag i stede? Så sant det ikke er taco eller slik mat da så klart ;-) Mange foreldre sliter med å venne babyene til vanlig mat om de bare får middagsglass fra dag 1 av, litt av begge deler er vel ideelt. Ville bgynt med middag en ukes tid etter jeg var oppe i full porsjon grøt og begynt med most gulrot som er litt naturlig søtt på smaken.

Skrevet

Kommer litt ann på behovet til ditt barn og om det får mme eller bare pupp. Min datter på 7 mnd får bare pupp, litt grøt til kvelds og det holder mer enn nok. Man merker jo fort på barnet om det trenger mer mat......

Vi prøver fruktglass ett par skjeer hver kveld. Hun liker det ikke. hehehe

Starter du med middag holder det med ett par skjeer hver dag på dagen....... Siden du nettopp har startet med grøt ville jeg kanskje ventet litt med middag. Hvor gammelt er barnet ditt?

Skrevet

Hei!Beklager, glemte relevante data...hun er 5 mnd, men stooor, veier vel 8 kg.Får mm i tillegg til grøt. SPISER GRØTEN MED EN VELDIG IVER OG SER UT TIL Å VILLE HA MER...ops, sorry, capslock...

(har lillegull på ve.arm nå...)

men, altså, grøt 3 g i uken og annen middag 2 ganger i uken..eller, hvordan fordeler dere...?

Skrevet

Er 4 barns mor. Med de andre så har jeg fordelt slik: middag hver dag, grøt til frokost og kvelds...... Dette har vært da de er større. Har ammet mine uten annen føde stort sett de første 7 mnd på alle 4.

Tulla di er jpo stor...... prøv med litt grøt til frokost også.....

Etter hvert kan du starte med middag..... start da med ett par skjeer midt på dagen

Skrevet

Ok..takk for svar...men skal hun ha mer av det ene contra det andre...hvis hun feks. er mett etter noen runder med mat, bør j legge vekt på at grøt prioriteres, så middagsglass etc...Hva m dessertglass, er det bare for kosens skyld, eller BØR hun også spise dette?

Prøver å trekke paraleller til oss voksne, som "veldig grovt sagt" spiser grønt primært for vitaminenens skyld, sjokolde er for kosen, brød og pasta for karbohydratnenes skyld/for at vi skal bli skikkelig mette etc...Tilsvarende "regler" for de små..?

Skrevet

Var nå ikke sååå STOR baby... hehe, gutten min var 9 kg og 71 cm på 4 mnd kontrollen ( 2uker siden). Jeg har begynt å gi ham litt grøt, venter en stund til med middag...

Skrevet

Mente hun var stor, ikke såååååå stor, det jeg mente var at hun ikke var LITEN ;o)))))) hehehe

Du må nesten bare føle deg frem , man merker om barnet er mett eller vil ha mer mat..... Ville nok ha ventet litt med middag....

Dessert kan du jo bare gi etter grøt ;o))) Det er jo mer kos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...