petrinesnuppa Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Jeg har ENDELIG fått sykemelding. Sykemeldingen er grunnet tretthet/slapphet. Kjenner at bare på kort stund blir jeg bedre, men trenger så absolutt de dagene jeg har fått. Det som jeg lurer på da er: Kan jeg gå til byen en tur, sambos mormor har handlet diverse til oss og babyen i utlandet. Hun har ikke anledning til å komme opp til oss, og sambo er på jobb i det tidspunktet. Så er det da ok at jeg går ut, eller er dere av den oppfatning at når man er sykemeldt så må man holde huset??
Måånestråle Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Du må ikke holde huset når du er sykemeldt, men du bør unngå å gjøre ting som gjør formen din verre. Lett trening, gå tur, gå på kafé og andre ting som du uten sykemelding ikke har hatt ork til, men som gir fysisk og psykisk velvære nå som du har fått tilbake litt overskudd, er bare bra for deg! Gå til byen med sambos mormor du!
Krokka og prinsessa Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Jeg har hatt samme tankene selv... Jeg er også sykemeldt. Har nå kommet til den konklusjon at jeg trygt kan gå ut en liten tur. (Eks. bytur på ett par timer) selv om jeg er sykemeldt. Tross alt hadde jeg ærlig talt ikke klart en hel arbeidsdag likevel, men jeg trenger å leve og gjøre det jeg klarer likevel. Etter en slik tur er det stort sett rett i seng....
Bea har snart 4 barn? Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 når du er sykemeldt er ikkje det det samme som om du skal isolere deg....reis til byen du.
pandabjørn Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 du kan reise til byen med god samvittighet ) man skal ikke isolere seg fordi man er sykemeldt! man trenger å komme litt ut blandt folk ikke bare sitte inne, jeg har vært i byen 2 ganger siden jeg ble sykmeldt i juni, og var i byen 4-5 timer! men gud så sliten jeg var når jeg kom hjem! jeg tenker ikke sånn at jeg ikke kan gå ut når jeg er sykemeldt, og jeg blir sykmeldt til jenta blir født i nov.... oppfør deg som helt vanlig reis til byen, butikken, besøke venner uten å ha dårlig samvittighet
TussiLussi Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 Du kan så klart bevege deg fritt om du er sykmeldt - men du har strengt tatt ikke lov å planlegge tur til utlandet uten å oppgi dette - så ta deg en " INNLANDSTUR" til byen du
pandabjørn Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 jeg skal en tur til kihl til helga sammen med jobben til sambo vi skal reise med color fantacy, og jeg har ikke tenkt å si ifra til nav trygd at jeg skal reise dit, kanskje jeg skal ringe jm å høre med henne i morra hva jeg skal gjøre?? tror jeg sender en sms til henne nå jeg blir borte fra fre-søn, vet om andre som er sykmeldt og reiser på ferie både 1 og 2 uker uten å si ifra......
dolly29 Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 Forstår veldig godt hvordan du tenker. Vi damer er jo født med dårlig samvittighet, og viss vi ikke er døden nær (iallefall meg) så kan vi jo heller ikke være syke... Tror du trygt kan gå tilbyen og kose deg:)Og kjenn etter hvordan foremen er, og blir du sliten så er det jo bare å ta turen hjem. OG det går jo ikke an når man jobber
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå