***mamma*** Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Jeg gir flaske og har holdt på med smaksprøver et par ukers tid. Hvor mye MME gir dere i tillegg til grøtmåltidet? Regner med at man går ned på MME når man starter med litt større porsjoner. Og til hvilke tider på dagen gir dere mat? Hadde vært ok å se hvordan andre flaskemammaer legger opp dagen sin mht spising. Min erfaring er at det er greit å gi flaske på visse klokkeslett for å komme "sult-frustrasjonen" i forkant, så forsøker jeg heller å lese henne mht søvnbehov.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Lillemor her er 6 1/2 mnd, men vi begynte rolig med smaksprøver da hun var 5 mnd og nå er dagen vår sånn: 06 - 200 ml mme 09 - Risgrøt og mme (så mye hun vil ha av det som ble igjen av å blande grøten, faktisk nesten alt som regel) 13 - 200 ml mme og kanskje et fruktbeger 16 - Et halvt middagsglass og fruktbeger. Mme om hun ikke ville ha glasset, og det hender rett som det er. 18 - Grøt og resten av mme'n Hun er regelmessig som ei klokke, det er deilig å slippe å lage flasker som ikke brukes likevel.
Lykkelig mamma,250107 Skrevet 31. august 2007 #3 Skrevet 31. august 2007 min gutt er 7 mnd nå, og begynte med litt grøt da han var 4 mnd. guri, er det alt 3 mnd siden?? jeg visste ikke heller hvor mye jeg skulle blande i flasken, men etterhvert begynte jeg med 240ml, blandet ca 100ml i grøten, som jeg gav først-også drakk han det han orket av flasken etterpå. mange ganger drakk han nesten ingenting, og jeg syns han fikk litt lite væske, men så er det jo godt med væske i grøten og da...... etterhvert begynte han å bli mer tørst kind of. jeg pleide som sagt å begynne med grøten, men da ble han veldig utålmodig-var nok veldig tørst da! vi begynte dermed med drikken først, og grøt etterpå. fungerer kjempe! nå er han 7 mnd, og drikker ca 200ml til hvert måltid(av og til hele flaksa, avogtil ikke) deretter får han er porsjon med middag, frukt eller grøt.
***mamma*** Skrevet 6. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2007 Takk for svar!! Jeg gjør det nesten likt som Sanasol Men har ikke begynt med middag enda. Det som er litt vanskelig er å få til spiserutinene samtidig med soverutinene... Hos oss ser det ca slik ut 06.30 : 230 MME Sover en times tid 10.00: Grøt av 60 MME + ca 120 MME på flaske Dupper av litt igjen 12:30 : 180 MME Sover en time - halvannen 15:30 : 180 MME Tar en liten ettermiddagsdupp 18:30 : Grøt av 60 MME + ca 120 MME på flaske 19:30 : Sovner stort sett veldig greit - og får ikke noe mat i løpet av natta. Men våkner et par ganger og snakker litt med seg selv...Så jeg sover ikke tungt - men ligger og lytter på henne... Skal snart gå opp til full porsjon med grøt og da blir det nok mindre MME ifm grøtmåltidet - og kanskje soving hele natta? Men hva med vann? Gir dere vann i løpet av dagen?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Nå gir jeg vann til middagsglasset. Hun har vent seg til det, og spiser ihvertfall ett halvt glass. Ellers har vi begynt med havre/hvetegrøt og det blandes med vann, så da får hun mme etterpå. Hun sover slik: Ca. 07:30 Ca. 10:00 Ca. 14:00 Ca. 16:30 Litt forskjellig hvor lenge (times tid kanskje), men vi begynner å få litt rutine her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå