Gå til innhold

baby med magevondt - jeg trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan man egentlig gi de (malt?) og har noen massasje tips? Hvordan oppfører babyer seg som har mageknip? Blir de "stive" og skriker?

Spør sikkert dumt, men jeg er usikker om han har vondt i magen eller ikke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synst også det der var vanskelig å vite=)

Malt gir man om babyen har hard avføring.

Om det er feks luft som plager den lille så kan man gi sukkervann. Koker da 1 dl vann, har i 1 sp.skje sukker, og gir babyen ca 2 ml av dette. Om det ikke virker øker du mengden med sukker til 2 sp.skjeer.

Man kan massere magen ja. Da stryker du rolig rundt og rundt med klokken. Man kan presse bena (knærne) opp mot magen.

De som har vondt i magen trekker vel bena opp til magen, men jeg synst også at guttin min spente hele seg, så jeg synst det var veldig vanskelig å vite!

Skrevet

babyer med magevondt trekker ofte bena opp mot magen, eller i riktig ille tilfeller kan de spenne seg omtrent i bru..

du kan forsøke å massere litt; ved å stryke en håndflate gjentatte ganger over magen, fra venstre (din venstre) mot høyre,

en slager her, er å la babyen ligge på magen på armen din, sånn at hodet hviler i albuekroken din, lissom, og så gå og gå og gå, mens du klapper forsiktig på rompa og ryggen, eller stryker.. da får du dytta ut litt luft, som regel

du kan også prøve å gi litt sukkervann, eller malt blandet ut i vann.

hvor gammel er minien din?

og du spør ikke dumt! er ofte veldig vanskelig å skjønne hvorfor de skriker, egentlig.

Skrevet

hei!

da gutten min var baby hadde han en del mageknip. jeg kjøpte en masasjeolje og masserte han på beina, magen og ryggen. dette fikk han til å slappe mer av, og det hjalp litt.

når de begynner med grøt og annen mat kan det være lurt å ha litt malt ekstrakt på lur. evt sviskesaft.

babyer med mageknip skriker en del, ja, og er urolige. det finnes mange måter å bære barnet på dersom det har mageknip. stoff om dette finner du på helsestasonen. :)

lykke til! :)

Skrevet

min lille mini er 4 uker i går. Jeg har fått brystbetennelse og fått medisin. en av bivirkningene kan være mageknip hos babyen....Og han har skreket masse det siste halve døgnet.... Stakkars liten.

Skrevet

Hei der:o)

Tips til å gi babyen: Maltekstrakt,sukkervann,kolikkte

Til deg selv: Kolikkte, fennikkel og karve tabeletter (hvis du ammer)

Har du magevondt (eller ryggvondt) så spenenr de kroppen.Trekker bena opp mot magen,men kan også spenne seg helt uten at bena trekkes opp.Lillemor her nektet å ligge på rygg og med kroppen utstrakt.Så hun roet seg litt når vi satte henne i fanget i "buddastilling" med bøy i ryggen og føttene helt opp.og det å bære henne slik som vintersol skrev over her.

Lillemor fikk heller ikke sove.på dagen sov hun et kvarter om gangen og var helt utslitt stakkar.

Vi var til kiropraktor med henne etter 4 dager.jeg var selv skeptisk til det-syns det hørtes så skummelt ut,men han fant ut at hun var stiv et par punkter i ryggen,han løsnet dem på to behandlinger og gulljenta vår var tilbake igjen:o)utrolig men sant!

Skrevet

Sukkervann, fennikeltabletter, legge ungen på magen å presse ned rompa samtidig, kiropraktor har også hjulpet for jenta mi.Han kjente med en gang at ryggsøjlen var stram og sperret for fordøyelsen. Han løsnet ved å masere ryggen, og det hjalp! Nå er jenta mi bare fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...