Gå til innhold

Går ALLE til jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært hos jordmor enda - er i uke 22. Har kun vært til fastlege (og UL på sykehuset). Var ikke hos jordmor i mitt forrige svangerskap heller, følte egentlig at jeg ikke hadde behov for det.

Hva med dere andre? Og hva går jeg egentlig glipp av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 25, og har heller aldri vært til jordmor...

Hm.. føler ikke at jeg trenger det..

Skrevet

Har vært hos jordmor en gang, og skal dit igjenn neste kontroll. Syns det var finere der enn hos legen, da hun hadde god tid. Var inne en hel time, og fikk prata om veldig mye. Prata litt rundt fødsel og amming osv. føler hun vet mye mer enn en lege. Hun er jo ekspert på sitt område, og legen skal jo kunne noe om allt. Vil anbefale å gå til jordmor, ja!

Skrevet

Jeg går til jordmor, og det er jeg veldig glad for..

min fastlege er en ung mann som ikke er helt sikker på alt jeg lurer på om graviditeten min,,..og da ringer jeg heller min jormor om det skulle være noe:):)

hun er en god støtte som jeg kan spørre alt mulig om.

syntes legene bare tar det medisinske,, jeg lurer på andre ting enn hva blodtrykket mitt er og :)

men dette er mitt første barn og jeg har mange spøss:):)

Skrevet

Jeg er nå i uke 21, skal til jordmor første gang i uke 26. Føler ikke så stort behov, så blir nok ikke å mange kontroller.. :o)

Er kanskje greit litt nærmere fødselen hvis det er noe man lurer på..

Skrevet

Bytter på å gå til jordmor og lege:)

Jordmor er jo spesialist på svangerskap og fødsel så det føles litt trygt om man har litt spørsmål underveis

Skrevet

Hei:)

Jeg går ofte til jordmor. Første barn så synes det er trygt. Så har jeg mye tanker og spørsmål som det er veldig greit å få pratet med noen om.

Skrevet

jeg går til JM på helsestasjon, da min fastlege virkelig er en allmenne lege og ikke noe mer.

Føler meg mer trygg på spm jeg stiller, blir behandlet litt bedre osv..

Skrevet

jeg hadde den første (og eneste så langt..) kontrollen hos fastlegen min. om 3-4 uker er det tid for ny kontroll igjen..vet ikke helt hvor jeg skal bestille den enda, men har lyst til å ha noen av kontrollene hos jordmor også...vet ikke når dere anbefaler å ha kontroll hos henne? er 21 uker på vei nå...

Skrevet

Jeg har verdens mest fantastiske jordmor, og er hos henne hver 3-4 uke (pga min tidligere senabort). Hun er helt super, og kan masse om alt jeg lurer på. Har ikke vært noe som helst til lege i mitt svangerskap, fordi jeg heller vil ha kontrollene mine hos henne :) Er i uke 22 nå.

Skrevet

Har ikke vært hos jordmor ennå, men skal om ca 2-3 uker...

Var ikke til jordmor sist, bare lege men føler jeg trenger en jordmor denne gangen. Men får se hva som skjer hos henne først før jeg bestemmer meg for hvem jeg vil gå hos eller om det er begge...

Hadde en litt "brutal" slutt på forrige svangerskap og vil ha en ekstra god oppfølging denne gangen...

Tror ikke du går glipp av så veldig mye, men har du spørsmål om graviditet eller annet så er en jordmor en veldig fin ting å ha da..Men man kan jo alltids ringe til en selvom man ikke har en fast jordmor man går til...

Skrevet

Takk for alle svarene. Tror kansjke jeg skal ta en titt innom en jordmor - så har jeg prøvd det også!!

Skrevet

Ja takk, begge deler!

Fikk kjempegod kontakt med jordmoren min i forrige svangerskap, så ønsker å gå oftere til henne denne gang. Tar kun de nødvendige legetimene for blodprøver.

Skrevet

jeg har ikke vært hos jordmor ennå,

var hos lege i uke 10,

UL i uke 19

og hos lege i uke 24.

men skal til jordmor i uke 28 (neste uke),

og er veldig spent på hvordan det er. Synes legen min er lite personlig og føler ikke hun vet så mye om svangerskap.. Tenkte først som deg at jeg ikke hadde noen behov for det, men nå i det siste har det dukket opp en del spørsmål som jeg tror jordmor svarer bedre på enn legen.

Skrevet

Går bar til jordmor jeg! :) Det er kjempe trygt, og jeg kunne ikke tenke meg å gå til min fastlege som jeg forøvrig driver å bytter nå... Jordmødre er jo eksperter på området og min er veldig lett og forholde seg til. Synes det er helt topp med jordmor! Skal definitivt gjøre det neste gang også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...