Gå til innhold

hverdag, dette er nydelig....


Anbefalte innlegg

Skrevet

vet at det er lagt inn før, men denne er så nydelig at jeg bare må dele med dere....

 

HVERDAG

 

 

Når en morragretten unge

Slår seg vrang og rekker tunge

og nekter å ta klær og støvler på.

Når melkeglasset veltes

og geitostmaten eltes

mellom fingre som er klønete og små.

 

Så husk at denne dag må du ta vare på,

den forsvinner mellom fingran dine nå.

En gang vil du savne slitet.

Da er det for sent å vite.

Det er du som gjør din dag og tinning grå.

 

Når skrikinga og skrålet,

blir litt mer enn du kan tåle.

Og du kjefter på en glede og en lek.

Når du har glemt å leve.

Midt i hverdagen og strevet,

og tålmodigheten din har satt sin strek.

 

Så husk at denne dag må du ta vare på,

den forsvinner mellom fingran dine nå.

En gang vil du savne slitet.

Da er det for sent å vite.

Det er du som gjør din dag og tinning grå.

 

Du er kysten som de en gang seiler fra.

Si meg hvem er stor og hvem er liten da.

Når fremtidshavet ligger som et speil,

så blås din medvind inn i deres seil.

 

Når lørdan blir til sønda.

Du ber en stille bønn da,

om at unga ikke våkner klokka fem.

Men vårherre kan`ke love,

at du skal kunne sove,

når to små kommer inn med morraklem.

 

Så husk at denne dag må du ta vare på,

den forsvinner mellom fingran dine nå.

En gang vil du savne slitet,

da er det for sent å vite.

Det er du som gjør din dag og tinning grå.

 

 

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det diktet er så innmari sant som det kan få blitt!!!!

Det er så mange ( inkludert meg) som noen ganger sier " ÅÅ jeg gleder meg til unegen blir større for da ditt og da datt"

Men så tenker jeg med meg selv at Nei, jeg gleder megvegentlig ikke til det, for de dagene vi har sammen nå kommer aldri igjen. Jeg vil nyte hver eneste slitsomme dag med disse to gutta mine......... Selvom grøten fyker veggimellom, ungene hyler og protesterer på alt, minsten bestemmer seg for at morran er 04.30 og når han endelig sovner kl 5.30 så står størstemann opp!! Det er jo disse dagene som er livet, og selvom jeg innimellom banner stille for meg selv og er dritt lei unger så vet jeg at det er alt dette som gjør meg sliten som også gjør meg lykkelig!!

Skrevet

Ja,det er nydelig og jeg har lagt det ut tildligere.

 

Viktig å leve etter det,gjorde det med prinsessa mi og kommer til å gjøre det med gullgutten også.

 

Det er vi som er voksne som er ansvarlig for hvordan dagen blir,ikke barna og tiden går fort,så det er viktig å ta vare på hvert sekund en får med den lille.

 

Det er viktig at barna får leke,hyle og skråle av glede og ikke skjenne på dem om de blir litt bråkete.Det er viktig at de små har det kjekt og ha tålmodighet med dem.

 

Ta vare på dagene,plutselig en dag har poden blitt stor og flytter hjemmefra, da er det en ny epoke i livet begynt.

Skrevet

Jeg er relativt ny her inne og har aldri sett diktet før.

Må si at diktet er helt nydelig:)

Nå er lillegutten min kun drøye 3 mnd og veldig snill og rolig, men jeg skal nok få testet min tålmodighet etterhvert også...hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...